אולפני טלויזיה
אולפני טלויזיהצילום: אייסטוק

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, בשבתה כוועדת מכרזים, קבעה היום (ד') את תוצאות המכרז שהתקיים בנוגע לאפיקי השידור החדשים אליהם צפויים לעבור ב-1 בנובמבר גופי השידור שנמצאו כשירים למעבר לרישיונות.

על פי תוצאות המכרז, שידורי קשת אשר הציעה את הסכום הגבוה ביותר במכרז, בסך של 25,222,000 ש"ח והיא הזוכה באפיק השידור מספר 12.

באפיק 13, האפיק הבא המייצר רצף ערוצים, כפי שדרש החוק, זכתה רשת מדיה אשר הציעה עבור אפיק זה 7,777,777 ש"ח. ערוץ 10 זכה באפיק השידור מספר 14 עבור סכום של 1.54 שקלים בלבד.

כזכור, החוק קבע כי בחודש נובמבר הקרוב אמורות רשת וקשת להתחיל לשדר בשני אפיקי שידור נפרדים. על פי החוק, אמורות שתי החברות, יחד עם ערוץ 10, לפנות את אפיקי השידור הנוכחיים (10,22) ולעבור לשדר באפיקים החדשים שנבחרו.

על פי תנאי המכרז וכפי שנקבע בחוק, חלוקת האפיקים נקבעה ראשית על פי ההצעה הגבוהה ביותר לאפיק מסוים, לאחר מכן נקבע רצף אפיקים בהתאם לתמחור הגבוה על האפיק הבא בתור.

במהלך השבועיים האחרונים הגישו גופי השידור את הצעותיהם לאפיקים השונים. על אף שבזמן זה ניתנה גם האפשרות לפנות בנוגע לסעיפי המכרז, לא נרשמו פניות מהותיות. ברשות השנייה אומרים כי עובדה זו מעידה על הצלחת המכרז ועל כך שגם גופי השידור מצאו כי המכרז התנהל בשקיפות ומקצועיות.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך היסטורי וחשוב בעולם התקשורת הישראלי שישנה מן היסוד את הרגלי הצפייה כפי שהכרנו אותם ב-20 השנים האחרונות" אומרת יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', "אני גאה לעמוד בראש מועצת הרשות השנייה שמובילה תהליך זה בשקיפות, במקצועיות ומתוך דאגה לאינטרס הציבורי. אפיקים 22 ו-10 הפכו חלק בלתי נפרד מהטלוויזיה בישראל וכעת יעמדו בפניו אלטרנטיבות צפייה חדשות שיסייעו גם בריענון המסך וגם ביצירת יציבות ותחרותיות בענף. אני מאמינה שעם השלמת התהליך בסוף 2017 נהנה כולנו מטלוויזיה מסחרית מגוונת, מעניינת ואיכותית".

בסך הכללי במסגרת המכרז הציעו גופי השידור עבור האפיקים בהם זכו סך של כ-33 מיליוני שקלים. כפי שנקבע בחוק, כספים אלה יחזרו לגופי השידור המפוקחים על ידי הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין (HOT, YES) וישמשו למימון הפקות מקומיות קנויות וקידום יצירה ישראלית. כפי שנקבע בחוק, ההחלטה על חלוקת הכספים תבוצע בהמשך על ידי שר התקשורת.