יואב גלנט ויואב בן צור
יואב גלנט ויואב בן צורצילום: סיעת ש"ס

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור, אומר לערוץ 7 כי הוא משוכנע שחוק השבת יעבור והחנויות בתל אביב ישארו סגורות בשבת.

"לא ייתכן שראשי ערים בישראל יקבעו מדיניות שתפגע בצביון היהודי של מדינת ישראל. צריכים להחזיר את הכוח לשלטון הארצי ולמנוע גם את הפגיעה במעמד הביניים ובבעלי העסקים הקטנים שרוצים לשבות בשבת.

סיעת ש"ס לא תתן להפוך את מדינת ישראל למדינת 24/7 וזה גם מה שרוב הציבור רוצה. הפגיעה בשבת פוגעת בצביון היהודי של מדינת ישראל ובעתידו של העם היהודי אנחנו נאבד את הלגיטימציה והזכות שלנו על ארץ ישראל ללא שמירת השבת. גם תל אביב היא עיר יהודית, אין דבר כזה מדינת תל אביב, גם לתושבי תל אביב מגיע חופש, השבת היא סוציאלית וחברתית".

לדבריו במשמרת של ש"ס השבת לא תחולל, "אני מקווה שההצעה שלנו תעבור והסמכויות על חוקי העזר העירוניים יעברו לשר הפנים. אני מאמין שממשלה ימנית לאומית לא תסכן את היציבות שלה בשביל זה. אין לי ספק שאנחנו נצליח לשמור על הסטטוס קוו לא ניתן שבמשמרת שלנו חלול השבת ייפרץ.

כמו שאנחנו כשותפים בקואליציה מצביעים למען חוקים של אחרים כמו במקרה של חוק התאגיד וחוק הדירה השלישית על אף ההשגות שהיו לנו,כך אנחנו מצפים שהשותפים יצביעו למען חוק השבת כי אין סיבה לפרק את הקואליציה בשביל זה. כולם צריכים להבין שיום השבת הוא יום מנוחה שחובה לשמור עליו במדינה יהודית".