טקס פתיחת מרכז 'שלווה'מרכז שלווה

טקס הפתיחה הרשמי של מרכז ״שלוה״ נערך הבוקר (חמישי) בירושלים.

מאתיים פילנתרופים מהעולם הגיעו בימים האחרונים ברכבת אווירית על מנת להשתתף באירוע הפתיחה, כמו גם אישי ציבור ומכובדים מהארץ ומחו"ל.

באירוע לקחו חלק בין היתר רעיית הנשיא נחמה ריבלין, שר הרווחה חיים כץ, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, המדליסט האולימפי אורי ששון אשר הקים בשלוה בית ספר לג'ודו לילדים עם מוגבלויות ודינה סמטה, סולנית הרכב 'בקצב השלוה', אשר מדליקה משואה בטקס יום העצמאות.

שר הרווחה חיים כץ אמר בטקס, "אני חושב שזה יום גדול של נתינה, אנחנו צריכים להתקנא במשפחת סמואלס, יכול להיות שהמדינה היתה צריכה לעשות את זה, אבל המדינה זה האזרחים , וכל הכבוד למשפחת סמואלס שנותנת מענה למאות בעלי צרכים מיוחדים"

במרכז החדש, שעלות בנייתו נאמדת בכרבע מיליארד שקלים, פועלות תכניות ייחודיות ופורצות דרך- חברתיות, טיפוליות וחינוכיות, ובהן לוקחים חלק אלפי ילדים עם מוגבלויות מידי יום. המרכז הלאומי החדש הוא הגדול והמתקדם בישראל שנבנה עבור ילדים עם מוגבלויות והוא משרת ילדים ללא הבדל דת, גזע או מין, וללא כל תשלום.

שלוה מהווה מוקד משיכה לאלפי אנשים מהארץ ומהעולם ומידי יום מגיעים מאות אנשים על מנת להכיר, להתרשם וללמוד. שילוב הוא אחד מערכי הליבה ששלוה חרטה על דגלה וניתן למצוא בשלוה פארק שילוב עירוני בו ילדים עם ובלי מוגבלויות משחקים יחדיו, גני שילוב עירוניים, בוגרים אשר מועסקים ומתפרנסים בכבוד במרכז ועוד.

ארגון שלוה הוקם לפני כ-27 שנים בעקבות ניסיונם האישי של מלכי וקלמן סמואלס, שבנם יוסי אשר נולד כילד בריא לחלוטין קיבל חיסון שגרתי פגום. בעקבות החיסון, יוסי סובל עד היום מנכות קשה, חרשות ועיוורון. מלכי וקלמן, אשר חשו שלהם, כמשפחה, לא היה מענה של ממש, החליטו לעשות מעשה והקימו את מפעל חייהם, ארגון שלוה.

קלמן סמואלס, נשיא ומייסד שלווה, אמר היום "זה בשבילי סגירת מעגל כשלפני 27 שנים התחלנו עם 4 ילדים והיום אנחנו נותנים מענה למעל אלף בעלי צרכים מיוחדים עם ציוד מתקדם ברמה עולמית, לא האמנתי שהחלום יתגשם, זה רגע מאד מרגש".