האנטנה נתקעה בגרונו של התינוק
האנטנה נתקעה בגרונו של התינוקצילום: המרכז הרפואי זיו

תינוק בן 8 חודשים מהגליל העליון, הובהל על ידי הוריו לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, לאחר שאנטנה ממכונית צעצוע בה שיחק, ניתקה מגוף הצעצוע ונתקעה עמוק בגרונו.

ההורים סיפרו לצוות הרפואי, כי התינוק שיחק בצעצועיו, האנטנה כנראה התפרקה מגוף הצעצוע והתינוק הכניסה עמוק לפיו, שם נתקעה וכי למרות ניסיונות חוזרים של ההורים לחלץ את האנטנה מגרון תינוקם הבוכה והסובל, לא עלה הדבר בידם והם החליטו להגיע במהירות למרכז הרפואי זיו.

ד"ר אלה אבן טוב, רופאה בכירה במחלקת אף אוזן גרון בזיו מציינת, כי כאשר הובא התינוק לחדר המיון, בכה וסבל מכאבים עזים. לאחר שנערכו בדיקות וצילומי רנטגן התברר, כי לקצה האנטנה התקועה, מחובר סליל ברזל, שחדר והתברג לתוך החך הרך בדומה לקרס חכת דייג, שסיכנה את התינוק".

"בהתייעצות שערכנו בחדר מיון ילדים, הובע חשש, כי יהיה צורך בניתוח בהרדמה כללית לשם חיתוך כירורגי להוצאת סליל הברזל, שהתברג לאזור החך הרך של התינוק והיווה סכנה לבריאותו, זאת מאחר והחך הרך הינו רקמה רכה המכסה את אחורי גג חלל הפה, בין החך הקשה לענבל, האחראי על סגירת תעלות האף בתהליך הבליעה".

מהמרכז הרפואי נמסר: "לשמחת הצוות הרפואי, חילוץ האנטנה הסתיים בהצלחה כבר בניסיון הראשון מבלי שנדרש ניתוח. מיד לאחר מכן נרגע התינוק מבכיו והחל לחייך לסובבים אותו. גם ההורים נשמו לרווחה והודו לרופאים בחום".