שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פוליטיקה על גב העובדים? בנאומה בכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות 'עובדים מאוגדים, חרדים ומה שביניהם', חשפה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כי עובדי מוסדות החינוך של ש"ס עמדו להיכנס להסתדרות ולהתאגד בה אך ברגע האחרון נדחו בשל תמיכת ש״ס ביחימוביץ׳.

"נסיונות הדה לגיטימציה של המועמדות שלי לראשות ההסתדרות מפתיעים אותי כל פעם מחדש", אמרה יחימוביץ' המתמודדת על ראשות ההסתדרות. "ישנה תפיסה שתפקיד יו"ר ההסתדרות עובר מגבר לגבר בירושה ואשה יכולה להתמודד רק על ראשות 'נעמת'".

בדבריה תיארה את היעדר שוויון השכר בין הגברים לנשים. "97 שנה לא כיהנה אשה בראשות ההסתדרות, שסובלת מתת ייצוג קיצוני של נשים בתפקידים בכירים. 97 שנה בהן ההסתדרות לא שמה לעצמה למטרה להשוות שכר בין נשים לגברים או ליזום מסגרות פנאי במקומות עבודה שייקלו על נשים לעבוד כמו מעונות או קייטנות במקומות העבודה, כדי להקל על תעסוקת נשים".

יחימוביץ' חשפה כי עובדי מוסדות החינוך בש"ס נדחו - בגין הצידוד הפוליטי במועמדותה. "לפני חודש וחצי עובדי מוסדות החינוך של ש"ס עמדו להיכנס להסתדרות ולהתאגד בה. 6000 עובדים שמרביתם נשים. ההסכם בסוף בוטל, למרות שהיה תאריך לחתימה, כי נחתם הסכם ביני לבין ש"ס על ריצה משותפת בבחירות להסתדרות".

"זה מעיד על הערבוב הפוליטי והארגוני. כמובן שזה מצער אותי, ובכוונתי לתקן זאת לאחר שאבחר במידה רבה בזכות קולותיהן של נשים, ובמידה רבה בזכות נשים מסורתיות וחרדיות".