בניה ריין הי"ד
בניה ריין הי"דצילום: באדיבות המשפחה

חגית ריין, אמו של רס"ן בניה ריין שנפל במלחמת לבנון השנייה ,חורשת את מדינת ישראל כבר עשר שנים ומעבירה הרצאות לבני נוער וחיילים.

לדבריה ההרצאות מחוללות שינויים דרמטיים בקרב בני הנוער שמקבלים פרספקטיבה אחרת על החיים ועל הצורך לתרום למדינה.

ריין מספרת לערוץ 7 שבימים אלה היא מוצאת את עצמה נוסעת להרצאות שלוש פעמים ביום אבל למרות המאמץ היא לא מתכוונת להוריד הילוך, "אלה ימים של חשבון נפש אישי וכללי ובימים האלה יש גם פתיחות יותר גדולה לשמוע. עשר שנים מאז שבנייה נהרג אני במסע בארץ ישראל אם זה לכיתות י"ב לקראת גיוס, או לקראת הנסיעות לפולין או לחיילים ואני כל הזמן מקבל פידבקים.

"רק היום הייתי בנהריה ואתמול התקשר אלי מנהל מאחד מבתי הספר ואמר לי 'את לא יודעת מה עשית כאן', הנערים המתסיסים נגד שירות בצה"ל הפכו למורעלים. או מנהל אחר שמספר לי שהתלמידים הכי מאתגרים אמרו לו אחרי השיחה שזו השיחה הכי משמעותית שהייתה להם בתיכון. אני חושבת שהנוער צמא לשמוע דוגמאות של מעשי גבורה ותרומה של אנשים בארץ שלנו".

ריין מעבירה הרצאות גם בצה"ל וגם שם התוצאות מדהימות, "עצרתי לא מזמן לשתות קפה במתחם ג'י ביוקנעם פתאום אני רואה שלושה בחורים שנראו לי קצת שיכורים, הם מסתכלים אלי ואחד מהם ניגש אלי ושואל אותו אם הוא יכול לחבק אותי, אמרתי לו שלא חשבתי שהוא שיכור ואז הוא נעמד יחד עם השניים האחרים ומצדיע לי, הייתי נבוכה ואז הם אומרים לי שלפני שש שנים הייתי בהרצאה בביסל"ש. הם התלבטו אם ללכת לקורס קצינים ואחרי השיחה איתי לא היה להם ספק שזה מה שהם הולכים לעשות. אז הם רצו להודות לי, זה היה מרגש".

בהרצאות ריין מספר גם על בנה ועל מעשי גבורה והתנדבות, "כשקמתי מהשבעה גייסתי את הבן השני שלי שלחם בעפרת יצוקה, אני מדברת על התרומה, ההתנדבות והערכים החשבוים. רק ביום שישי האחרון ביקרתי בבית גיל בגבעתיים לילדים אוטיסטים, החיילים מתנדבים שם שזה גם פרוייקט של בנייה, הסתכלתי למעלה ואמרתי לבנייה 'תראה מה קורה כאן בזכותך כל יום שישי למרות שאתה כבר איננו'".