עו״ד ניצנה דרשן לייטנר
עו״ד ניצנה דרשן לייטנרצילום: מרים צחי

אם שכולה וארגון שורת הדין עתרו היום (חמישי) נגד משרד הפנים בדרישה לשלול את אשרת העבודה של פעיל השמאל עומאר שאקיר.

אחרי שמשרד החוץ ומשרד הפנים נקלעו לקרב תקשורתי סביב אשרת הכניסה של פעיל HRW עומאר שאקיר לישראל, הוענקה לו אתמול אשרת עבודה מלאה שמאפשרת לו לייצג את הארגון בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, וזאת בניגוד לעמדתה הרשמית של ישראל שאוסרת על פעילי BDS להיכנס לשטחה.

קרן אורבך אמו של סג"מ ארז אורבך שנרצח בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב בינואר האחרון וארגון "שורת הדין" עתרו לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לשלול את ויזת העבודה שהוענקה לשאקיר, מי שחתום על אין ספור פעילויות אנטי ישראליות ובכלל זה הגשת תביעות נגד שר הביטחון לשעבר משה יעלון ונגד ח"כ אבי דיכטר על מעורבותם בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

לדברי עו"ד ניצנה דרשן לייטנר יו"ר שורת הדין, "ממשלת ישראל נכנעה פעם נוספת ללחץ זר. עומאר שאקיר אינו פעיל זכויות אדם אלא פעיל BDS אנטי ישראלי. בלתי נתפס ומקומם שהממשלה מעניקה לו ויזת עבודה ומסייעת לו להמשיך בעבודתו נגד ישראל ונגד צה"ל".

"בסופו של דבר אלה החיילים שלנו והצבא שלנו שישלם את המחיר על כניעת הממשלה והם אלה שיואשמו לשווא בפשעי מלחמה. שאקיר הוא פעיל זכויות אדם מזויף, והיום הוא מתחיל לכתוב את העמוד הראשון בדו"ח גולדסטון הבא", הוסיפה דרשן לייטנר.