מחבלים
מחבליםצילום: רויטרס

תנועת הסטודנטים ''ישראלים'' המשתייכת לבית היהודי, קוראת לאוניברסיטה העברית לבטל כנס שייערך בשטחה בעוד כשבועיים ובו משתתפים תומכי מחבלים, ביניהם כאלו שישבו בכלא הישראלי.

הכנס יתקיים במכון טרומן השייך לאוניברסיטה העברית, תחת הכותרת "50 שנות כיבוש ישראלי והתנגדות פלסטינית".

בין המשתתפים שהוזמנו לנאום בכנס - בכיר הפת"ח אשרף אל עג'רמי, שישב בכלא הישראלי ושימש כשר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית. לצידו ינאמו ראדי ג'רעי חבר הנהלת מרכז אבו ג'יהאד לענייני תנועת האסירים ופהד אבו אלחאג', מנהל המרכז.

כמו כן, בכנס יוצג מחקרה של ד"ר מאיה רוזנפלד, מרצה באוניברסיטה העברית ובמכללת ספיר, העוסק בתנועת האסירים והשפעתם על סדר היום ב"שטחים הכבושים".

נתנאל נדב, יו"ר תנועת הסטודנטים ''ישראלים'' אמר "עצוב שבסמיכות ליום הזיכרון לחללי צה"ל וליום העצמאות למדינת ישראל, אנו שומעים כי אוניברסיטה ישראלית הזוכה למימון ציבורי בוחרת לקיים כינוס הנותן במה אוהדת לתומכי טרור.

''האוניברסיטה העברית היושבת בירושלים, עיר הבירה של מדינת ישראל הדמוקרטית, מביישת את עצמה במתן במה זו, ולכן ראוי כי ראשיה ייקחו אחריות, יפגינו סולידריות לאומית ויבטלו את הכנס לאלתר", הוסיף נדב.

גד וקנין, יו"ר תא ''ישראלים'' באוניברסיטה העברית, מסר "חופש הביטוי הוא ערך מוחלט בעינינו, אך לא יתכן שישמש כחופש השיסוי וירמוס את זיכרון החללים ונפגעי פעולות האיבה, תוך האדרת אנשי טרור".