אנשי המנהל האזרחי וחברת מקורות
אנשי המנהל האזרחי וחברת מקורותצילום: דוברות המנהל האזרחי

המנהל האזרחי וחברת מקורות ממשיכים במבצע לניתוקי התחברויות פיראטיות לקווי מים בבקעת הירדן.

האכיפה מתבצעת בהתאם להנחיית ראש המנהל האזרחי, תת אלוף אחוות בן חור, בשיתוף עם רשות המים בכפר ברדלה שנמצא בשטח B.

ראש המנהל הגיע אתמול (חמישי) למפגש עם הנהגת הכפר ברדלה והבהיר כי "המנהל האזרחי ימשיך לנקוט בפעולות אכיפה בלתי מתפשרות למניעת גניבות המים בכל הכלים שיעמדו לרשותנו".

סוגרים להם את המים


נציין כי לפני כשנה גיבש המנהל האזרחי תכנית אב ארוכת טווח, בשיתוף פעולה עם רשות המים, אשר תיתן מענה לסוגיית המים לכלל תושבי האזור עד לשנת 2040. התוכנית תכלול הרחבת תשתיות מים והפעלת קידוחים חדשים.

במסגרת התכנית אישר ראש המנהל האזרחי הפעלה מיידית של קידוחי המים אריאל, יריחו 5 והבוסטר בנעלה, אשר מהווים תוספת מים של 19 אלף קוב ביום לתושבי יהודה ושומרון. כמו כן, המנהל האזרחי מקדם פתרונות נוספים בתחום אשר צפויים לצאת לפועל לפני הקיץ הקרוב.

עוצרים את החיבור הפיראטי
עוצרים את החיבור הפיראטיצילום: דוברות המנהל האזרחי

בתחילת השבוע דיווחנו בערוץ 7 על מצוקת מים של ממש בבקעה הגורמת לאלפי דונמים של חקלאות להישאר יבשים לחלוטין, וכל זאת בשל גניבת המים שמבצעים הערבים באופן שיטתי ולאחרונה שברה שיאים של ממש.

החקלאי יהודה רינס, ממקימי מחולה, אמר כי "בימים האחרונים הבעיה החריפה. הערבים תפסו את הפרינציפ. 'מקורות' יודעים כבר יותר משנתיים על גניבות המים, ועל פי נתונים שלהם הערבים גנבו בשנה שעברה 2.5 מיליון קוב מקידוח ברדלה, ובפועל מקורות מאשימה את המנהל והמנהל את מקורות, והערבים מגדילים את הגניבות כי לא עושים כלום".

החקלאי יהודה רינס בראיון לשמעון כהן בערוץ 7