"עבורי המעגל עוד לא נסגר"

עדנה סרוסי, ארוסתו של סגן הדר גולדין הי"ד, שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן", בראיון לערוץ 7 ערב יום הזיכרון.

עדנה מספרת על יום הזיכרון האישי, "זו כבר שנה שלישית, שנה שלישית שיש משמעות אחרת ליום הזיכרון. אני חושבת שיום הזיכרון הוא באמת פחות בשביל המשפחות - המשפחות חוות וזוכרות כל הזמן. ביום הזיכרון זה מקבל פוקוס בעיקר מהאנשים מסביב. אני מרגישה פתאום להיות בצד השני של הסיטואציה".

"יש משמעות של מעגל שעוד לא נסגר, זה עדיין חצי פתוח ולא הגיע לשלב ההשלמה. זה הפך למשהו קשה, אבל זה תמיד קשה לא רק ביום הזיכרון".

עדנה מתייחסת לעימות בכנסת ולזעקת אמו של הדר על שהמדינה לא עשתה הכל כדי להביא אותו לקבר ישראל, "הזדהיתי איתה. זה היה מאוד מביש לראות שזה מה שההנהגה שלנו חושבת, עושה ומתנהלת".

את ארוסתו של גולדין אנחנו פוגשים באולפנת בני עקיבא 'צפירה' במסגרת פרוייקט מיוחד לקראת יום הזיכרון בו השתתפות כלל התלמידות והצוות החינוכי.

"התקשרו מהאולפנה", היא מספרת "ומאוד היה מרגש בעייני שלוקחים את הנושא צעד קדימה ולא עוד טקס יום הזיכרון רגיל. יש כאן עבודת עומק מאחורי כל חייל שנפל ועם הדר גולדין. נעשתה עבודה רצינית ומעמיקה שנוגעת להרבה תוחמים לאישיות המיוחדת של הדר, ואני רוצה להודות להם ולתלמידה הלל מאיר על עבודתה על הדר".

"הקושי הוא לא לדבר עליו", אומרת עדנה "אלא להביא מכלול של אדם שלם בכמה משפטים וזה הקושי האמיתי. להשיג את הגדלות שלו בעייני לאנשים אחרים".

תלמידת אולפנה 'צפירה', הלל מאיר מספרת לערוץ 7 על הבחירה בהדר גולדין, "קיבלנו משימה בספרות, לעשות על חיילים שנפלו עבודה, ודי ישר חשבתי על הדר גולדין. אבא שלי מלמד בבית הספר של הדר וכל דבר שמתפרסם עליו אנחנו במשפחה עוקבים. למדתי עליו רבות במהלך העבודה ובמיוחד על כך שתמיד היה לו ברור שאיפה שעם ישראל צריך אותו - לשם הוא ילך".

לסיום מסיימת עדנה את הראיון במסר לעם ישראל, "תהיו אנשים טובים ואל תוותרו לעצמכם. תחייכו ותרצו תמיד בטוב".