מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל
מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחלצילום: דוברות בני עקיבא

רבבות יהודים ברחבי העולם לומדים את התלמוד הבבלי בקצב אחיד של דף גמרא ביום, במסגרת מיזם "הדף היומי" שייסד הרב מאיר שפירא מלובלין זצ"ל, כך שבתום כשבע שנים וחצי הם מסיימים את כל מסכתות התלמוד.

הלימוד במסגרת זו אינו מתאים לרבים בציבור. לעיתים הקביעות היומית אינה מסתדרת עם לוח הזמנים, או שהלימוד נותר לעיתים שטחי וקיים קושי לזכור את הלימוד עקב ההיקף וקצב הלימוד המהיר.

יוזמה חדשה של מחוז דרום בתנועת בני עקיבא מציעה מודל חדש וייחודי- "הדף השבועי". על-פי השיטה החדשה, מידי שבוע ילמדו המצטרפים דף גמרא אחד- כאשר בימים ראשון ורביעי יילמד עמוד אחד, ובשבת יחזרו הלומדים על הדף הנלמד.

המטרה היא שהשיטה החדשה תכלול רבבות לומדים ברחבי הארץ והעולם ותגדיל את ציבור לומדי התורה בקביעות.

היוזמה זכתה עד כה לתמיכתם של מספר רבנים, ביניהם יו"ר ההנהלה הארצית של ''בני עקיבא'' הרב חיים דרוקמן וכן של הרב אלישע וישליצקי. הלימוד יחל ביום ירושלים הקרוב בתחילת הלימוד במסכת ברכות, כשלאחר כ-50 שנה יסתיים לימוד התלמוד הבבלי כולו.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל אמר כי "קביעות עיתים לתורה היא אחת המשימות המשמעתיות בעיצובה של החברה. מחוז דרום זיהה קושי בגילאים הצעירים לעמוד בקצב של הדף היומי, ויוזמה זו של הדף השבועי הינה חשובה ומשמעותית ונותנת קביעות של לימוד תורה לשנים אלו".