יש אליפות. באר שבע ומכבי
יש אליפות. באר שבע ומכביצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

תגידו מזל טוב: הפועל באר שבע אלופת המדינה לעונת 2016/17.

הקלישאה אומרת כי לזכות במקום הראשון זה קשה, לשמור עליו זה הרבה יותר. אם כך, הפועל באר שבע עשתה הערב (מוצאי שבת) את הלא יאומן, כשזכתה בתואר האליפות השני ברציפות אחרי ניצחון דרמטי במשחק העונה מול מכבי ת"א באצטדיונם הביתי.

שש פעמים העונה הפכה באר שבע פיגור לניצחון, הערב עשתה זאת פעם נוספת ובסטייל.

הדרומיים ניצחו עם שער דרמטי של ג'ון אוגו בדקה ה-87, שער אליפות ללא ספק שקבע מהפך אחרי שהמכבים מת"א הובילו ראשונים משער של החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון בדקה ה-23.

האדומים מבירת הנגב עשו מספר ציוני דרך ושיאים בעונה שעברה עליהם, החל מהופעה היסטורית בשלב הבתים של הליגה האירופית, דרך העפלה לשלב 32 האחרונות במפעל ועד למספר שיא של ניצחונות - 10 במספרם, שהגיע איך לא הערב מול היריבה הישירה על תואר האליפות באצטדיונה הביתי.

עם ההתקפה הטובה בליגה, 69 שערי זכות וההגנה הטובה מכולן - 16 שערי חובה ו-80 נקודות, הפועל באר שבע אלופה ובצדק- ולחשוב שעד לפני פחות מעשור התבוסס המועדון האדום מבירת הנגב על זכרונות בלבד בליגות הנמוכות. אלונה ברקת הגיעה ומאז הכל היסטוריה והיסטריה גם יחד.

ליטו וידיגאל שעבורו מדובר בהפסד שני בסך הכל, לאותה היריבה, ומכבי ת"א נעצרים אחרי 12 ניצחונות בית רצופים בכל המסגרות, ומאבדים באופן סופי ומעשי את תואר האליפות שנה שניה ברציפות לאדומים מבאר שבע.

בדרך לאליפות שניה ברציפות, שברה באר שבע מספר שיאים כשהיד עוד נטויה ונותרו שלושה מחזורים לסיום העונה.

נקודות: שיא ליגת העל עומד על 85 נקודות איתם זכתה הפועל ת"א באליפות בעונת 99/2000. באר שבע כעת עם 80 ויכולה להגיע ל-89.

ניצחונות: שלושה מחזורים לסיום העונה באר שבע השוותה את מספר הניצחונות מהעונה שעברה בה זכתה באליפות, עם 25. השיא שייך למכבי חיפה של עונת 2009/10 עם 28 אליפויות.

הפסדים: באר שבע הפסידה העונה רק שלוש פעמים, בדיוק כמו בעונה שעברה. השיא עומד על הפסד אחד והוא שייך להפועל ת"א של עונת 2009/10.

צפו בשער האליפות הדרמטי: