הרב מצגר בשערי כלא מעשיהו, הבוקר
הרב מצגר בשערי כלא מעשיהו, הבוקרצילום: רועי אלימה, פלאש 90

הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, נכנס הבוקר (שני) לכלא מעשיהו, בו ירצה עונש של שלוש שנות מאסר וחצי שנגזר עליו.

הרב מצגר מתחיל בריצוי עונש המאסר לאחר שאתמול החליט בית המשפט העליון לקצר בשנה את עונש המאסר שגזר עליו בית המשפט המחוזי, ולאמץ את העונש עליו הוסכם בהסדר הטיעון בין הרב מצגר לפרקליטות.

שופטי בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, נועם סולברג ודפנה ברק ארז קבעו כי בית המשפט המחוזי לא לקח בחשבון במידה מספקת את ההודאה מרצון שמסר הרב מצגר, המהווה לקיחת אחריות מצידו על המעשים שעשה.

השופט פוגלמן כתב בהקשר זה, "דעתי היא כי הודאת המערער בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן מבטאת לקיחת אחריות והכרה מצד המערער בהתנהלותו הבלתי ראויה".

השופטים אף קיבלו את עמדת הפרקליטות לפיה ישנם בתיק קשיים ראייתיים אשר הופכים את כריתת הסדר הטיעון לסבירה, זאת על אף שהקשיים הללו לא הוצגו כיאות בפני בית המשפט המחוזי.

עם זאת הוסיפה השופטת דפנה ברק ארז, "החלטתנו לקבל את הערעור בשל המשקל שצריך היה לתת בנסיבות העניין להסדר הטיעון ולטעמים שעמדו ביסודו אינה גורעת כמלוא הנימה מן הגינוי החריף למעשים המכוערים שבהם הורשע המערער. לא ניתן להפריז בחומרתן של העבירות שבהן כשל המערער תוך ניצול של מעמדו הרם – עבירות על טוהר המידות, שפגעו בערך של יושרה בחיים הציבוריים בכלל ובמעמדה של הרבנות הראשית בפרט".