יתד נאמן. ארכיון
יתד נאמן. ארכיוןצילום: פלאש 90

לא מעט אנשי תקשורת מרבים לתאר את ה'ישראליזציה' שהציבור החרדי עובר בשנים האחרונות, דבר שבא לידי ביטוי בהשתתפות בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כל אחד בדרכו שלו.

על רקע כל זאת בולטת התעלמותו המופגנת של הביטאון הליטאי הרשמי 'יתד נאמן' מאירועי יום הזיכרון שלא דיווח על קיומם בין דפי העיתון.

אם לא די בכך, במסגרת מאמר דעה בעמודים הפנימיים בעיתון, פורסמה קריקטורה פוגענית המתארת את הריקנות המאפיינת את החילוניות החוגגת יום עצמאות.

העיתונאי ארי המניק פרסם בתגובה בדף הפייסבוק שלו פוסט חריף שבו הוא תוקף את העיתון. "הדעה הרווחת בחברה החרדית כי מאז נבדלו דרכיו של הפלג הקיצוני הפך המיינסטרים למתון יותר, מכיל יותר. 'יתד נאמן' ששינה בעלות, הפך לממלכתי יותר. אבל אז מגיעה הקריקטורה הזו, שמתפרסמת הבוקר דווקא ב'יתד נאמן' והופכת את הקערה על פיה. מתברר כי לא מדובר פה באידאולוגיה, אלא בטירוף. ומטורפים, מה לעשות, יש בשני הצדדים".

לדבריו, "דווקא ביום שברירי כמו יום הזיכרון, שעה שעם ישראל מתייחד עם קורבנותיו הטהורים, הקורבנות של אותה שנאת אומות העולם, דווקא בזמן זה לזרוע שנאה ופילוג מבוססי שקר וסילוף היסטורי. מה לנו כי נלין על התקשורת הכללית המחפשת להסית כנגד המגזר החרדי בשעה שכלי התקשורת, אולי הבולט והמזוהה ביותר עם המגזר, מפרסם קריקטורה שכזו. היכן כל אותם עיתונאים חרדים שנזעקו כנגד הסרטון השקרי שפורסם ב'רשת' וטענו, בצדק, להסתה נגד הציבור החרדי. היכן הם שיציבו גבול וקו אדום גם לתקשורת החרדית המוצאת אף היא בהסתה בקעה נוחה להתגדר בה".

יש לציין כי דווקא עמיתו החסידי, 'המבשר', ציין הבוקר בעמוד הראשון את אירועי יום הזיכרון ובהבלטה.