ברגותי הפך למומחה במיתוג מחדש. ארדן
ברגותי הפך למומחה במיתוג מחדש. ארדןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השר לבטחון פנים ונושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, תוקף את ההסתה והתמיכה בטרור של הרש"פ ומגיב לטענות של מרואן ברגותי במאמר שפורסם היום (שני) בעיתון New York Times.

במאמרו כותב ארדן בין היתר, "מאז מעצרו ב- 2002, מרואן ברגותי הפך למומחה במיתוג מחדש של הטרור הפלסטיני כ'התנגדות' לגיטימית, ובהצגת עצמו כ'מתון'. (דוברים פלסטינים אוהבים להשתמש בשפה המותאמת לקהלים מערביים. לדוגמה, מחבלים במאסר הופכים להיות 'אסירים פוליטיים')".

לדבריו, "ברגותי היה מעדיף שהקהל המערבי שלו לא ידע כי הוא הורשע בבית משפט בגין אחראיות לשלושה פיגועי ירי בהם נרצחו חמשה קרבנות תמימים".

השר ארדן מציין, "ברגותי היה רוצה שיחשבו ששביתת הרעב הנה תגובה להתעללות באסירים כמוהו. האמת היא שהשביתה אינה קשורה כלל וכלל לתנאי האסירים, אשר עומדים בסטנדרטים הבינלאומיים. המניע האמיתי מאחורי השביתה הינו מאבקים פוליטיים פנים-פלסטיניים, שביתת הרעב הינה צעד נוסף בקמפיין של ברגותי לרשת את אבו מאזן".

"אנחנו לא ניכנע לסחיטה מצד מחבלים שהורשעו. כניעה לשביתה תהווה כניעה לטרור, ורק תעודד ארגוני טרור, תחליש את ההרתעה שלנו, ותוביל לעוד חיכוכים ושפיכות דמים, על הקהילייה הבינלאומית לדרוש שהרשות הפלסטינית תחדל באופן מיידי מההסתה שלה לטרור ולאלימות", הוסיף ארדן במאמרו.