הסכם שכר חדש ברכבת ישראל

בין הישגי ההסכם: הגדלה משמעותית של ההפרשה הפנסיונית, מענק בגובה 2,000 שקל, עליית שכר של כ-500 שקל לכלל העובדים.

רעות הדר , כ"ג באייר תשע"ז

חתימת ההסכם
חתימת ההסכם
צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

לאחר מו"מ מורכב שבו נטלו חלק יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וועד העובדים ברכבת בראשות ניקה שמחוביץ', נחתם לפנות בוקר (ו') הסכם שכר חדש ברכבת ישראל.

ההסכם מחיל למעשה על כ-3,000 עובדי הרכבת את עקרונות הסכם המסגרת במגזר הציבורי, תוך התאמה ייחודית לחברת הרכבת, כך שבין היתר יושפעו ממנו בעיקר האוכלוסיות המשתכרות ברמות הנמוכות.

כחלק מההסכם נקבע כי כלל העובדים ברכבת יקבלו מענק חד-פעמי בסך של כ-2,000 שקל. לצד זאת, ועל מנת לצמצם את הפערים בין העובדים השונים, כל עובד יזכה בסך הכל לעלייה שקלית בשכרו, בגובה של כ-500 שקל. עוד נקבע כי שיעורי ההפרשות הפנסיונית יגדלו בצורה משמעותית ורכיבים נוספים ייכללו בסעיף השכר הפנסיוני.

כמו כן, ההסכם מקדם את עובדי הסקטורים השונים ברכבת, וכך לדוגמה סקטור הקופאים/יות יהנה מתוספת "מנקו" (הייחודית לעובדים שבמסגרת תפקידם מבצעים מכירת כרטיסים) ועובדים בדירוג הנדסאים/טכנאים/אקדמאיים ייהנו מהפרשות ל"קרן ידע" המעניקה בין השאר השתתפות בשכר לימוד.

לצד זאת, ההסכם מקצר את אורך ימי העבודה לעובדים שהינם הורים, במהלך ימי החופש הגדול של בתי הספר.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על חתימת ההסכם ואמר "ההסכם משפר את תנאי עובדי הרכבת ומחזק את ביטחונם הכלכלי, תוך שהוא מביא בשורה חברתית של צמצום פערים והגברת השוויון בין העובדים. אני מודה לכל העוסקים במלאכת המו"מ המורכב על כך שהשכילו להתגבר על האתגרים לטובת העובדים והחברה כאחד. ההסכם מבטיח כי הציבור הישראלי יוכל להמשיך ליהנות משירות חשוב ויעיל שמספקת רכבת ישראל".

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון אמר כי "החברה רואה בציבור העובדים את הכוח המניע האמיתי של הרכבת, עובדים הרואים ברכבת בית ומחויבים לשרת את ציבור הנוסעים ובעלי המטענים בדרך הטובה ביותר. אני מברך את ועד העובדים והעומד בראשו, כמו גם את בכירי ההסתדרות בראשות אבי ניסנקורן, על הגעה להסכם ראוי והוגן בין הנהלת הרכבת לעובדיה. בעבודה קשה ובשקט תפעולי נצעיד את הרכבת קדימה".