זוכי החידון
זוכי החידוןצילום: המועצה הציונית.

כ-15 אלף איש השתתפו השנה בחידון הציונות בישראל ובעולם ומתוכם כ-2000 משתתפים מארה"ב, נתון מפתיע אשר מראה כי הם מחוברים להיסטוריה ועוקבים אחר הנעשה במדינה.

במוצאי יום העצמאות התמודדו בגמר 10 משפחות. השאלות עסקו בסימן 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל, 100 שנה להצהרת בלפור, 70 שנה להכרזת האו"ם ו-50 לשחרורה של ירושלים.

בגמר הגדול זכתה משפחת דינור מגבעת שמואל, פנינה (סבתא), שי (אבא), יונתן (דוד) ויובל (הבן). המשפחה זכתה בטיסה וסיור בעקבות הפעילות הציונית של הרצל באירופה.

גמר החידון, בהגשת אלי יצפאן, שודר בערוץ 10 ונערך במעמד השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני, יו"ר המועצה הציונית יגאל ביבי, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל יגאל ברנד וסמנכ"ל המועצה הציונית בישראל שלומי אשכנזי.

השר אלקין אמר "אני מברך את משפחת דינור מגבעת שמואל על זכייתה בחידון הציונות והמורשת. כל עשר המשפחות שהגיעו לגמר המצטרפות לאלפים שהשתתפו בחידון מוכיחים כי הציונות אינה עניין של העבר. הציונות חיה ובועטת! החיבור הבין דורי שנוצר כאן בחידון נפלא בעיניי. השנה אנו מציינים את שנת היובל לאיחודה של העיר ואני מזמין אתכם, שלמדתם על הציונות ואתרי המורשת, ואת הציבור כולו לבוא ולבקר בירושלים ואתריה השונים".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, הוסיף, "בעידן אינטראקטיבי כל כך, חשוב לחזק את הדור הצעיר ואת המורשת הציונית, ההסתדרות הציונית העולמית, בחידון הציוני, שמהווה הזדמנות לחיזוק הזהות הציונית של כלל הציבור, באמצעות אירוע חווייתי ומרגש, אשר פוסע בנקודות ציון חשובות בהיסטוריה של העם היהודי. הופתענו מרמת ההיענות של כל ראשי הערים והציבור הרחב שהיה צמא ללא ספק לציונות".

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד, אמר "המועצה הציונית בישראל שמה דגש לפעול לאורך כל השנה כולה סביב אירועים מההיסטוריה והמורשת של העם בארץ ובגולה. חידון הציונות מהווה עבורנו חיבור טבעי לחוויה ערכית ומשפחתית מההיסטוריה של העם בישראל, דרך מגוון רחב של קהלים".