נתניהו
נתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

התגובה הישראלית להחלטת ארגון אונסק"ו לקרוא תיגר על ריבונות מדינת ישראל בבירתה ירושלים מגיעה עד לאו"ם.

ראש הממשלה הורה לקצץ מיליון דולרים מהכספים שישראל מעבירה לאו"ם, שיעמוד כעת רק על 2.7 מיליון דולרים, מתוך 11 שישראל העבירה במקור.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ארגון אונסק"ו שוב קיבל אתמול החלטה הזויה על מעמדה של ישראל בירושלים. אני מעריך את האחדות, לרוחב כמעט כל המפלגות, בשלילת ההחלטה. להתנכלות יש מחיר והוריתי למנכ"ל משרד החוץ להפחית מיליון דולר נוספים מהכספים שישראל מעבירה לאו"ם.

נתניהו הודה למדינות שהתנגדו להחלטה, ובעיקר לראשי הממשל באיטליה, שסייעו בהובלת מהלך הנגד באונסק"ו.

"בפעם הראשונה באונסק"ו היו יותר מדינות שהתנגדו ונמנעו - ממדינות שתמכו. אנחנו פועלים כל הזמן להגביר את התמיכה שלנו בגופים בין לאומיים - ואני מקווה שיום אחד נוכל גם לבטל את תיאטרון האבסורד הזה", דברי נתניהו.

כזכור, אחרי שבסוף מרץ קיבלה מועצת זכויות האדם של האו"ם שורה של החלטות אנטי ישראליות וקראה למנוע קשרי מסחר עם עסקים מיהודה ושומרון, הינחה נתניהו את משרד החוץ לפעול לקיצוץ סכום של שני מיליון דולר מתשלומי ישראל למוסדות הארגון.

אז נקבע כי סכום הקיצוץ ישמש להעמקה והרחבה של פרוייקטים ישראלים בתחום הסיוע הבינלאומי (מש״ב), ויושקע במדינות מתפתחות אשר תומכות בישראל במוסדות הבינלאומיים.

הסכום המקורי של התשלומים הישראליים למוסדות האו"ם עמד על 11 מיליון דולרים. אחרי קבלת החלטה 2334 של האו"ם נגד ההתנחלויות החליטה ישראל לקצץ 6 מיליון דולרים מהתמיכה וכעת אחרי שני הקיצוצים עומד הסכום שיועבר רק על 2.7 מיליון דולרים. גם הסכום הזה עוד עשוי להשתנות.