טקס החתימה
טקס החתימהצילום: ששון תירם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראש עיריית עכו שמעון לנקרי חתמו היום (רביעי) על הסכם גג בעכו.

כיום ישנן כבר כ-1,500 יחידות דיור בשלבי מכרזים המשווקים בשכונת צפון הכרם ג', כש-75% מהן שווקו בשיטת מחיר למשתכן. בשנים 2017-2021 צפויות להיות משווקות עוד 16,279 יחידות דיור.

לאלה עשויות להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 3,568 יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסה"כ צפי יח"ד כולל שישווקו בשנים אלה יעמוד על 21,348 יחידות דיור.

כחלק מהסכמי הגג שנחתמו ובהתאם לתכנון אסטרטגי של העיר יוקמו 121 כיתות גני ילדים חדשות, 538 כיתות בי"ס, 52 כיתות חינוך מיוחד, 12 מעונות יום, שמונה בתי כנסת ושלושה מקוואות, שלושה מתנ"סים, שלוש ספריות ושבעה אולמות ומגרשי ספורט.

הסכם זה משלים את העיקרון המנחה של הסכמי הגג לספק לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור. מודל זה בא לענות במהירות יחסית על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין. הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש, בשיתוף הרשויות המקומיות שעמן נחתמו ההסכמים.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר "כ- 18,000 יחידות הדיור ותוספת שטחי המסחר שייבנו במסגרת הסכם הגג שנחתם בעכו, יחזקו משמעותית את העיר ואת מרחב הצפון והגליל המערבי כולו.

''זהו הסכם שמתווסף לתנופת הבנייה יוצאת הדופן במדינת ישראל ולחיזוק המשמעותי של הנגב והגליל, תוך עידוד ופיתוח ההתיישבות באזורים הללו, חיזוק האוכלוסייה והחוסן הלאומי במרחב. עלינו להבטיח כי הערים והיישובים השוכנים בקצוותיה של הארץ ישגשגו ויצמחו מתוך ביטחוניים ואסטרטגיים ארוכי טווח''.

גלנט הדגיש, ''עלינו לספק לאזרחי הצפון בכלל ועכו בפרט מגורים נאותים במחירים סבירים, מקורות תעסוקה, חינוך איכותי ותשתיות מתאימות. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול להגדלת היצע הדירות בארץ בקצב הולך וגובר".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, אמר כי "תנופת הבנייה בעכו היא חלק מההתחדשות העירונית שעליה אנחנו שוקדים בשנים האחרונות. אין לי ספק שההתחדשות תציב את העיר עכו בראש מדד הערים האטרקטיביות למגורים ותשפר את איכות חיי תושביה ללא היכר. נמשיך לפעול בכל הכוח על מנת שעכו תמשיך להתפתח ולשגשג בכל התחומים''.

שר האוצר משה כחלון אמר בטקס כי "היום אנחנו בונים עוד עכו, מכפילים את גודל העיר עם 17,000 יחידות דיור. הסכם הגג הזה יכניס צעירים לעיר ויזניק אותה קדימה. כל הממשלה כאן כדי להזניק את העיר הזו קדימה. עכו בכיוון הנכון.

''הסכמי הגג זו מדיניות ממשלתית וחלק מתוכנית ברורה ומובנת. לא התעוררנו בבוקר והחלטנו לעשות הסכמי גג, מחיר למשתכן, נטו משפחה, שיקום שכונות וכל תוכנית אחרת. התוכניות שלנו עיוורי צבעים ולא סקטוריאליים. לא לקבוצה זו או אחרת", הדגיש כחלון.