הרב לבנון בחומש
הרב לבנון בחומשצילום: חומש תחילה

יום העצמאות בחומש נפתח השנה בתפילה חגיגית בליווי גיטרה יחד עם החזן - הזמר יהודה כ"ץ.

בתפילה השתתפו למעלה ממאתיים בחורי ישיבות ובנות אולפנות שהגיעו אל המקום עם אור ראשון והצטרפו אל בחורי ישיבת חומש הפועלת במקום קרוב ל-11 שנים.

עם סיום התפילה אמר ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, "בני ישראל בצאתם ממצרים אמרו שירה של אמונה. הנצי"ב מסביר כי אמונה היתה לפני כן בעם ישראל, אך אמונה שמביאה לשירה היא רק כזו שמגיעה מתוך עשייה. כאן, בחומש, ניתן לשיר באמת את שיר האמונה של היום הזה. שיר שמגיעה מתוך אמונה ועשייה של התפתחות במקום ומעשה התיישבות יומיומי".

בתום התפילה יצאו המשתתפים לסיור בחומש, ללמוד על העבר, ההווה והעתיד בחומש ועל ההתמודדות התמידית לחידוש ההתיישבות במקום.

בהמשך היום, קבוצה של כמאה מטיילים, רובם מישיבת אלון מורה, העפילה בצעדה רגלית משבי שומרון לחומש. בדרך, עברו המטיילים בתחנת הרכבת בסבסטיה, המקום שהפך לסמל חידוש ההתיישבות בתקופת גוש אמונים.

יחד איתם, הגיעו אל חומש רב השומרון, הרב אליקים לבנון וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שנחשפו לתנאי היום יום המאתגרים בחומש וחיזקו את הבחורים במאבק החשוב כל כך לשוב לחומש.

הרב אליקים לבנון אמר לאנשי חומש ולמבקרים כי המסר המרכזי שעולה מדברי הרב צבי יהודה במזמור הי"ט, ביום העצמאות תשכ"ז היה שדווקא ביום של הודאה זה הזמן לא להסתפק במועט ולשאול איפה שכם שלנו? ואיפה חומש? גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ חיזק את בחורי הישיבה במקום והעביר שיעור על עצמאות, חירות ואמונה.

מישיבת חומש נמסר, "בעבר היה ברור לכולם שיום העצמאות הוא יום של הקמת יישובים, של צעדות והתחברות לארץ ישראל. דווקא ביום זה, ראוי לעשות ולפעול בענייני עצמאות יהודית בארץ. אנחנו שמחים על הזכות שנפלה בחלקנו להיות חזית חשובה במאבק על הארץ ושמחים בהשתתפותם של מאות המבקרים במקום. בע"ה הפעילות והאחיזה במקום תמשיך להתבסס ולהתחזק. חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו".