הרב ברלנד
הרב ברלנדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב אליעזר ברלנד שהורשע בביצוע עבירות מין בנשים, נשלח לכלא ושוחרר למעצר בית בשל מצבו הבריאותי, מביע חרטה על מעשיו.

בראיון לתוכנית "פנים אמיתיות" עם אמנון לוי בערוץ 10 אמר הרב ברלנד "אני לוקח אחריות על מה שקרה. אני מוכן לקבל כל עונש שבעולם, כולל שישרפו אותי ויסקלו אותי באבנים כי זה דין התורה. העונש שניתן לי אולי היה קל מדי ואני מוכן לקבל עונש גדול יותר.

''בכל דיון שהתקיים אמרתי לשופט שאני רוצה שיימצו איתי את הדין. אני רוצה לנצל את ההזדמנות בשביל לבקש סליחה מהמתלוננות", אמר.

ברלנד התייחס לחשש כי חסידיו יתקפו את המתלוננות, "אמרתי הרבה פעמים שאסור לפגוע בהן ושצריך לכבד את הצער שלהן. אני מוכן לחזור היום לכלא", הוסיף.

כזכור, בתחילת החודש שעבר החליטה ועדת השחרורים בראשות השופט בדימוס שלמה איזקסון כי עונשו של הרב ברלנד יקוצר בשליש. עם זאת, שחרורו של הרב ברלנד לא יהיה לביתו אלא ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה.

"חברת האבטחה 'צוות 5' תפעל בהתאם למתווה שצוין במסמך שהוגש לעיון וועדת השחרורים מיום 2.4.17. האסיר ישא בכל ההוצאות הכרוכות בשהותו במלונית ובמימון צוות האבטחה", צוין בהחלטת השחרור.

בנוסף נאמר כי שהותו של הרב ברלנד במלונית היא בתנאי מעצר בית מוחלט. "כל בקשה של האסיר לשינוי תנאי שהייתו במלונית טעונה אישור של וועדת שחרורים", לשון ההחלטה.

בחודש אוקטובר האחרון נחתם הסדר טיעון בין פרקליטות המדינה לבין הרב ברלנד. בעקבות הסדר הטיעון הודה הרב ברלנד בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים, אך אישומים אחרים שהיו תלויים ועומדים נגדו נמחקו. מעונש המאסר נוכו תקופות המעצר בו שהה הרב ברלנד בארץ ובחו"ל.