אחמד טיבי
אחמד טיביצילום: הדס פרוש, פלאש 90

גורמים בכירים בישראל מתכוונים להטיס רופאים ממדינה זרה על מנת שיזינו בכפייה מחבלים שובתי רעב, בשל החשש שהמחבלים הכלואים יזדקקו לאישפוז כבר בימים הקרובים.

בערוץ 2 דווח כי ההחלטה "לייבא" רופאים מחו''ל התקבלה בשל סירוב ההסתדרות הרפואית בישראל להאכיל בכפייה את המחבלים. נכון לעכשיו שובתים רעב 850 מחבלים הכלואים בישראל.

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת תקף את התכנית בחריפות ואמר כי "המחשבה להטיס רופאים מחו"ל כדי לבצע הזנה בכפייה היא מניפולציה בלתי מוסרית שמטרתה לעקוף את הסירוב העקרוני של ההסתדרות הרפואית בישראל להזנה בכפייה".

הוא הוסיף כי "עצם הרעיון הוא זוועתי ומביש. יש להיענות לדרישות האנושיות של האסירים במקום לנהל מאבק מלוכלך מולם".

אתמול הצטרפו לשביתת המחבלים כמה מרבי-המרצחים של חמאס, בהם עבאס סעיד שתכנן את הפיגוע במלון פארק בנתניה, איברהים אל חאמד שהיה מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ביו"ש, וחסן סלאמה, מבכירי הזרוע הצבאית. גם מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת הצטרף לשביתה.

ארדן בתרגיל של יחידת ''מצדה''

אתמול ביקר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביחידת "מצדה" של שירות בתי הסוהר. "מצדה" היא יחידת השתלטות מטכ"לית שמתמחה בתרחישי קיצון שעלולים להתפתח בתוך בתי סוהר ובאגפים. תפקידי היחידה העיקריים הינם לשמש כיחידת השתלטות, חילוץ בני ערובה, החזרת אסירים בבריחה ותגבור הסוהרים במצבי חירום שונים.

על רקע שביתת הרעב וצעדי המחאה של המחבלים הכלואים, יחידת מצדה מוצבת בכוננות גבוהה ובסמוך לבתי הסוהר הביטחוניים. היחידה מבצעת פעילויות שונות אל מול האגפים הביטחוניים וערוכה למתן מענה במקרה של אירועי קיצון.

השר ארדן צפה בתרגילי השתלטות, בחן והתרשם מהיכולות המיוחדות של היחידה להתמודד עם מצבי חירום בבתי הסוהר ובאגפים הביטחוניים. בסיום הסיור נפגש השר עם לוחמי היחידה לשיחה.

ארדן אמר כי יחידת מצדה היא אחת היחידות המבצעיות הטובות בישראל. ''שביתת הרעב של המחבלים הינה נסיון להפעיל לחץ על מדינת ישראל, ועלינו לוודא שכל האמצעים להתמודד עם השביתה והתרחישים השונים יהיו במוכנות מלאה והתרשמתי שמצדה ערוכה ומוכנה לאתגר".

צילום: דוברות שב''ס