"בעוד שני דורות לא יהיו פה יהודים"

סמואל סנדלר, לשעבר נשיא קהילת יהודי ורסאי שבפריז אשר שכל את בנו הרב יהונתן ושני נכדיו אריה וגבריאל הי"ד, מספר לשליח ערוץ 7 בפריז על בקשתו המיוחדת ממשרד התרבות הצרפתי.

סנדלר אשר כיהן כנשיא הקהילה סיפר כי פנה למשרד התרבות בבקשה לשמר את בית הכנסת הגדול של ורסאי בעל ההיסטוריה העשירה מכיוון שבעוד שניים או שלושה דורות לא ישארו יותר יהודים שיוכלו לשמור עליו.

לדבריו חשוב שלמרות היעדר היהודים מהמקום בית הכנסת ישאר במקומו ועל כן הוא פנה למוסדות המדינה שידאגו למבנה ההיסטורי ובעל המורשת.

ב-19 במרץ 2012, בסביבות השעה 8:00 בבוקר, הגיע המחבל אל כניסת בית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז, בו לומדים תלמידים יהודים בגילאי 11 עד 17.

המחבל הגיע רכוב על קטנוע, הוא ירד מקטנועו ופתח באש לעבר הנוכחים, בהם הורים ותלמידים. הקורבן הראשון היה הרב יונתן סנדלר, מורה ישראלי-צרפתי בבית הספר, שנורה למוות מחוץ לשערי בית הספר בעודו מנסה לגונן על שני בניו הצעירים, אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3, שנרצחו אף הם.

המחבל המשיך לירות בעודו נכנס לחצר בית הספר ורודף אחרי קורבנותיו אל תוך הבניין. בשלב זה נתקל במעצור והחליף את נשקו מאקדח 9 מ"מ, לאקדח בקוטר 0.45 אינץ' שהיה מוכר למשטרה, מאחר שזוהה ככלי הנשק שהיה מעורב באירועי הירי הקודמים. המחבל נתקל במרים מונסונגו בת ה-8, בתו של מנהל בית הספר, וירה בראשה מטווח אפס. מיד לאחר מכן שב לקטנועו ונמלט מהמקום. גופותיהם של הנרצחים הוטסו לישראל ונקברו בבית העלמין הר המנוחות בירושלים.

יותר מ-47 מיליון אזרחים בעלי זכות הצבעה יוכלו להגיע ל-66 אלף קלפיות ברחבי המדינה שייפתחו מחר בשעה 09:00. הקלפיות יינעלו ב-20:00 ברוב האזורים למעט בפריז ובערים הגדולות, שם ייסגרו הקלפיות בשעה 21:00. מהלילה בחצות כאמור לא יפורסמו סקרי בחירות.