נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התראיין לתכנית "פגוש את העיתונות" ותקף את הליכוד.

"מאז שנכנסנו לזירה, הממשלה למדה למשול", אמר בנט. "עשרות שנים הם היו היה בשלטון אך פחדו לעשות זאת".

"הימין סוף סוף מממש את המדיניות שלו", הוסיף שר החינוך. "לפעמים אנחנו צריכים למצוא את האיזון הנכון, איך לעשות את זה בצורה ממלכתית".

בנט התייחס לכך שראש הממשלה כינה את השרה איילת שקד "טוקבקיסטית". "גם היא וגם אני ביצועיסטים. באנו לעשות. איילת שקד משנה את צביון בית המשפט העליון", אמר וטען כי יחסיו עם נתניהו השתפרו.

בנט התייחס גם לנשיא טראמפ ולעמדתו בנוגע לתהליך מדיני עם הפלסטינים. "היה צריך להגיד לו שלא תהייה מדינה פלסטינית מעבר לזו שבעזה", אמר. "חבל לבזבז ארבע שנים. חבל לייצר ציפיות בשטח, אכזבה וחלילה אלימות. אני מאוד רוצה שלום, השאלה איך מגיעים אליו. לתפיסתי עוצמה תביא לשלום. דווקא מסירות שטחים לערבים - בדרך כלל - מובילות לטרור ולמוות. ואילו עמידה חזקה דווקא מביאה את היציבות. אני רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית והיא תהיה".

בנט גם התייחס למערכת היחסים שלו עם שר הביטחון אביגדור ליברמן והגיב על הטענות כי תקף אותו על רקע המתיחות בקוריאה הצפונית. "אני מברך על זה שהוא שר הביטחון ורוצה שיהיה לנו ביטחון במדינה שלנו", אמר. "לא תקפתי. אין לי עניין איתו ואנחנו עובדים יחד בקבינט ומנסים יחד להביא ביטחון למדינת ישראל".