ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהרצילום: פלאש 90

במרכז ליב"ה העוסק בסוגיות דת ומדינה מביעים הבוקר (ראשון) התנגדות ל"חוק השבת" עליו חתומים ח"כ מיקי זוהר מהליכוד רחל עזריה מ'כולנו', אלעזר שטרן מ'יש עתיד' ומנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני.

לטענתם, עיון בהצעת החוק מגלה שהחוק פורץ את המצב הקיים בארץ ומבטל את כל חוקי העזר העירוניים הנהוגים עד היום ובעצם מבטל את השבת הציבורית במדינת ישראל .

כל זאת מאחר שהצעת החוק, שתעלה היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה, מבקשת להתיר פתיחת בתי עסק, תחבורה ציבורית ועוד.

במרכז ליב"ה אומרים, "בלי קשר להתנהגות הפרטית של כל אחד ואחד, עם ישראל רוצה שבמדינת ישראל תישמר השבת במרחב הציבורי. השבת היא אבן יסוד באופיה היהודי של המדינה".

"במשך עשרות שנים השכלנו יחד חילונים ודתיים ליצור הסכמות לאומיות על קווי יסוד ולחיות יחד חיים משותפים של כבוד הדדי למסורת ישראל. עצוב שיש חברי כנסת שמנסים לקדם כפייה חילונית בחקיקה ולהפר את האיזונים המיוחדים בחברה הישראלית", מוסיפים במרכז ליב"ה.

במרכז ליב"ה שוללים את הטענה שמדובר בהצעה שהיא בסך הכול ישום אמנת 'גביזון-מדן', ומביאים לראיה דברים שאמר הרב יעקב מדן בדיון בוועדה בכנסת, בהם הסתייג מהצעת החוק והזהיר מפני הסכנה למעמד השבת הציבורית, "המסחר הוא בעיקר אינטרס של בעלי ממון. החוק יגרום לכך שלשבת לא יהיה דימוי של שבת וכן שאנשים רבים ייאלצו לוותר על השבת שלהם בגלל פתיחת המסחר בשבת אחר-הצהריים כפי שמוצע בחוק".