כספי במדי הנבחרת. ייעדר ממוקדמות אליפות העולם?
כספי במדי הנבחרת. ייעדר ממוקדמות אליפות העולם?צילום: האתר הרשמי של פיב"א

רגע לפני שאליפות היורובאסקט 2017 יוצאת לדרך, אליפות שאחד מבתיה תתקיים לראשונה בישראל, היום (ראשון) נערכה הגרלת מוקדמות אליפות העולם בכדורסל שתקיים ב-2019 בסין.

בהגרלה שנערכה בגואנגז'ו שבסין נקבע כי הנבחרת הישראלית תשחק בבית H, יחד עם נבחרות יוון ובריטניה ואחת ממנצחות שלב הבתים המוקדם.

את ההגרלה ערכו ארבעה כוכבי כדורסל מיבשות שונות - אנדרו גייז האוסטרלי, יי זי'אנליאן הסיני, סקוטי פיפן ואנדריי קירילנקו. הנבחרת הישראלית הייתה מדורגת בקבוצת האיכות השלישית מתוך שמונה, זאת בשל הצלחתה באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה ב-2015.

שלב המוקדמות של האליפות היוקרתית תתקיים במהלך שלושה חלונות שייערכו בין ה-20 לנובמבר 2017 ועד ה-25 ליוני 2018. בכל אחד מהחלונות ישחקו הנבחרות בשיטת משחק בית ומשחק חוץ, ובסיום שלב הבתים הראשון תעפלנה שלוש הראשונות לשלב הבתים השני.

בשלב השני יפגשו שלוש נבחרות, שלוש נבחרות מבית מקביל, כשתוצאות המשחקים הקודמים ביניהן באליפות ייחשבו ויצטרפו בסיכום השלב. שלוש הראשונות בכל בית תעפלנה לאליפות העולם, כך שבסך הכל יעפילו 12 נבחרות אירופאיות מתוך 32 נבחרות שיעלו בסך הכל לאליפות.

עד האליפות הנוכחית, הדרך להעפיל לאליפות העולם הייתה דרך אליפות היבשות שנערכה קיץ לפני כן, אך בארגון הכדורסל האירופי, פיב"א, החליטו לשנות את השיטה.

דבר מעניין הוא כי השיטה החדשה עשויה לגרום לשחקני ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, לא לקחת חלק בשלב המוקדמות, שכן - בליגת הכדורסל הטובה בעולם הודיעו כי בשל העובדה שמשחקים רבים מתקיימים במהלך העונה הסדירה, חל איסור על שחקנים שיהיו חתומים בליגה להשתתף במוקדמות. הודעה זו מעמידה בסימן שאלה את השתתפותו של עומרי כספי, קפטן הנבחרת הישראלית כמו גם שחקנים רבים אחרים שמובילים את נבחרותיהן.

סדר המשחקים:

ישראל - היריבה הנוספת 24.11.17

יוון - ישראל 27.11.17

ישראל - בריטניה 22.02.18

היריבה הנוספת - ישראל 25.02.18

ישראל - יוון 29.06.18

בריטניה - ישראל 02.07.18