ריקן וטל בן חיים הערב
ריקן וטל בן חיים הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

פעמיים בלבד הפסידה מכבי תל אביב בליגת העל בכדורגל מאז פיטרה את מאמנה הגיאורגי שוטא ארבלדזה. פעמיים היה זה לאותה יריבה, האלופה בשנה השניה ברציפות, הפועל באר שבע.

הערב (ראשון) מול המכבים מחיפה, שמרו הצהובים מתל אביב על המאזן כשניצחו אותם בקלילות בתוצאה 2:0.

ההפסד הערב של הירוקים מחיפה הינו ה-12 ברציפות בו הם לא כובשים, כשמאמנם שהגיע בקול תרועה רמה, גיא לוזון, שוב במאזן שלילי של שישה הפסדים וחמישה ניצחונות מאז החל לאמן אותם.

הצהובים מתל אביב כבר פגשו העונה לא פעם את לוזון, שכזכור אימן בשלב מוקדם יותר את היריבה העירונית, הפועל תל אביב. כבר במשחקו הראשון על הקווים כמאמן האדומים, הובס לוזון בתוצאה ההיסטורית, 0:5 בדרבי התל אביבי, ועם שני שערים נוספים לחובתו הערב, מאזנו מול הצהובים רק העונה עומד על עשרה שערי חובה.

ההפסד הערב מקרב את הירוקים מחיפה אל המיקום הכי גרוע שלהם בטבלת ליגת העל בכדורגל מאז עונת 1988/89, אז דורגו במקום השמיני בטבלה.

את השערים לזכות התל אביבים כבשו וידאר קיארטנסון החלוץ האיסלנדי בדקה הרביעית, ואבי ריקן בדקה ה-40.

בסיום התייחס שחקנם של הצהובים מתל אביב ומי ששימש כקפטן הירוקים מחיפה עד העונה שעברה והיה נחשב בעיניי רבים לסמל ההצלחה שלה, יוסי בניון, לקהל האוהדים של היריבה מחיפה שקיללו אותו ללא הפסקה, כשאמר "רק בישראל מי שבוגד בך, קורא לך בוגד".

לחדשות הספורט אמר בניון, כי "רק בישראל יכול לקרות שמכניסים לך סכין בגב ומסובבים, ואתה זה שנקרא בוגד. שיחקתי במועדונים גדולים, התגלגלתי לקריירה מהנה עם המון חוויות, וכששיחקתי בארסנל וחזרתי לשחק בליברפול, 45 אלף איש מחאו לי כפיים. אנשים שוכחים מה עברתי בחיפה כל העונה, אבל לשמחתי הגיעה הצעה ממכבי תל אביב. טוב לי, אני נהנה מהרגע הראשון והכול מתנהל כמו שצריך. רואים את זה על המגרש".

על סיכוייו להניף את הגביע עונה שניה ברציפות, הפעם במדי המכבים מתל אביב אמר בניון, "יש מקומות שיודעים לחגוג, יש מקומות שלא. אעשה את המקסימום כדי להניף את הגביע עם מכבי תל אביב".