פינוי מחנה בית דגן
פינוי מחנה בית דגןצילום: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

כלים כבדים של אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון (אהו"ב), יחד עם אט"ל בצה"ל, החלו בימים האחרונים בעבודות לפינוי שני בסיסים נוספים.

הבסיס הראשון הוא מחנה 'בית דגן' בצומת בית דגן שימש במשך עשרות שנים את מרכז השיקום והאחזקה של צה"ל (מש"א) עד שהועתק וננטש לפני מספר שנים.

שטח המחנה הינו כ-88 דונמים. עבודות הפינוי יכללו פירוק וגריסה של 26 אלף מ"ר של מבנים ותשתיות. בשטח שיפונה מתוכנן לקום מחלף במסגרת התכנית להרחבת כביש 44, וכן מיזמי מגורים.

הבסיס השני הוא מחנה 'דלק אשדוד' באזור התעשייה של אשדוד החל לפעול במלחמת ששת הימים ושימש במשך עשרות שנים כמרכז אספקת הדלק הראשי של צה"ל.

שטח המחנה הינו כ-83 דונמים. עבודות הפינוי יכללו פירוק וגריסה של כ-12 אלף מ"ר מבנים ותשתיות. השטח המפונה ישמש להרחבת אזור התעשייה בעורף נמל אשדוד.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר "יש חשיבות רבה להמשך פינוי מחנות צה"ל ברחבי הארץ, במטרה להוסיף ולסייע בהקלת מצוקת הדיור, לשפר את מצב התשתיות באזורים השונים ולחזק את הפריפריה. אני עוקב באופן אישי אחר מימוש המהלכים הללו, שהם מבחינתי בעלי צורך לאומי, כלכלי וחברתי מרכזי"

סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי, ארז כהן, הוסיף "בשנה האחרונה פינה משרד הביטחון כ-1000 דונמים באזורי ביקוש במרכזי הערים הגדולות. מחנות בית דגן ודלק אשדוד יצטרפו לבסיסי ההדרכה במחנה צריפין, למחנות נס ציונה וטירת בטירת הכרמל שכבר פונו. בשנה הקרובה נפנה מחנות נוספים, שיאפשרו את הקמתן של אלפי יחידות דיור חדשות".