המועמד העצמאי, עמונאל מקרון, בקלפי
המועמד העצמאי, עמונאל מקרון, בקלפיצילום: רויטרס

פרופ' נח דנא פיקארד, יליד צרפת, וראש הקתדרה לחינוך מתמטיקה ויהדות במרכז האקדמי לב, מגיב היום (שני) לתוצאות הבחירות בצרפת.

"ישראל צריכה לנצל את תוצאות הבחירות כדי לשנות את היחס של צרפת לישראל ולמנוע את ההצבעות המביכות נגדה כמו באונסק"ו לפני מספר חודשים והצבעות אחרות. משהו השתנה ובע"ה משהו ישתנה לטובה בממשל הצרפתי", אומר הפרופ'.

הוא מוסיף, "אני מקוה שישראל תדע לקדם את האינטרסים שלה שם, לא של מישהו אחר. צריך לראות איך מתנהלים נכון כדי שהיחס לישראל ישתנה לטובה ושלא נראה עוד שצרפת מצביעה בעד החלטות אנטי ישראליות".

פרופ' דנא פיקארד מרוצה מאופן ההצבעה של אזרחי צרפת. "טוב שצרפת הצביעה נגד מארין לה פן, שבוודאי אינה טובה ליהודים. הנשיא הנבחר יכול לשנות הרבה, הוא בעל מרץ ורצון והוא הוכיח יכולת מדהימה. אך עדיין רב הנסתר על הנגלה. הוא שמר כל הזמן את הקלפים קרוב לחזה. עם זאת יש לציין שבעבר אמר כי הוא מתנגד לחרמות על ישראל. את זה הוא אמר בביקור במדינה לא ידידותית לישראל, וזאת נקודה חיובית מאוד. מצד שני הוא בעד שתי מדינות וזה לא בהכרח לטובת ישראל".

"צריך לזכור ש-11 מיליון איש הצביעו ללה פן והם לא נעלמו. חלק ניכר מהם ימשיכו להצביע בשבילה או בשביל מפלגתה, וזו מציאות פוליטית שמאיימת על היהודים. מקרון נבחר, אבל מיליונים לא הצביעו בכלל או שמו פתק לבן, ופירוש הדבר שהם לא תומכים בו. בסנאט שולט הימין השמרני כך שמקרון לא יוכל להעביר שינויים קיצוניים, ובתקופה הקרובה יהיה חוסר ודאות. העתיד יגיד כמה כוח יהיה שם לעמנואל מקרון ומה יעשה. נאחל לו הצלחה בדברים הטובים שהוא יכול לבצע, מסכם הפרופ'.