ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטינית
ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטיניתצילום: רויטרס

כבר מעל שנה מנהל ג'יברגיל רג'וב, ראש הביטחון המסכל בגדה לשעבר ומי שמשמש כיום כיו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית מגעים בניסיון לפגוע בכדורגל הישראלי כולו.

בניסיונו לפגוע מדינית ופוליטית בישראל, מנסה רג'וב מתוקף תפקידו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, לפגוע בישראל דרך מוסד פיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי ולהטיל על הכדורגל הישראלי כולו חרם כללי.

בתחילה טען רג'וב כי ישראל מפלה ספורטאים ערבים ומונעת את כניסתם של אלה אל תוך תחומי המדינה ומחוצה לה וכניסתם לתחומי הרשות הפלסטינית. טענה זו הביאה את פיפ"א להקים צוות בינלאומי שבדק וחקר את הנושא ואת מסקנותיו עשוי להגיש בקונגרס פיפ"א הקרוב.

כעת, עיקר טענותיו של רג'וב וההתאחדות הערבית היא בעקבות פעילותן של שש קבוצות מחוץ לקו הירוק, הנוטלות חלק בליגות הכדורגל השונות בישראל ומקבלות תקציב מההתאחדות לכדורגל. שש הקבוצות הינן הפועל בקעת הירדן, מעלה אדומים, גבעת זאב, בית"ר אריאל, הפועל אורנית ואליצור עירוני יהודה המשחקת בקריית ארבע.

כעת נראה כי לאיומיו של רג'וב נמצא פיתרון ותשובה ניצחת, כשהפורום המשפטי הבינלאומי (ILF), בראשות עו״ד יפעה סגל הגישו היום תביעה כנגד התאחדות הכדורגל הפלסטינית וג'יבריל רג'וב באופן אישי בגין הפרות חמורות חוזרות ונשנות של הקוד האתי של פיפ״א.

בכתב התביעה שהוגש ועליו חתום אשר עזרן, מנהל קבוצת הכדורגל הפועל כפר שלם מליגה א' נטען כי להתנהגות רג׳וב בתור יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית היו השלכות רבות על שחקני כדורגל, קבוצות כדורגל ואחרים הכפופים לפיפ"א.

מכתב התביעה עולה כי העבירות אותן עבר רג'וב בפנייתו לארגון הכדורגל העולמי כוללות גזענות, הפלייה, הסתה לאלימות, הטרדה וגרימת סיכון פיזי ונפשי לחברי קבוצות אתניות, בני לאומים ודתות שונות ואחרים המשחקים יחדיו בקבוצות כדורגל רבות בישראל. "בנוסף", נכתב בכתב התביעה, "בהתנהגותו ומנהיגותו הפסולה עודד רג'וב הנחה ואף הכריח אחרים לעבור עבירות אלה בעצמם".

בסיוע 'מבט לתקשורת הפלסטינית', מכון המחקר הישראלי לחקר החברה הפלסטינית, מובאות בכתב התביעה מספר רב של דוגמאות שנאספו המוכיחות כי רג'וב אכן עבר עבירות חמורות אלו וכן פירוט בנוגע לסעיפים הרלוונטיים אותם מפירות התנהגויות אלה.

על אמירתו של רג'וב שאמר בתקשורת הפלסטינית כי "כל פעילות של נורמליזציה בספורט עם האויב הציוני מהווה פשע נגד האנושות", משפט שנאמר לאחר השתתפות של ילדים ישראלים וערבים יחד במשחק שאורגן על ידי מרכז פרס לשלום, נכתב בכתב התביעה כי הדבר מהווה עבירה חמורה שעונשה חייב להיות הרחקתו מכל פעילות ספורטיבית ומתפקידו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית.

עוד איים בעבר רג'וב בצורה שאינה משמעת לשתי פנים, כי "כל מי שיצטרף לפעילות ספורטיבית עם ישראלים, ייזרק מההתאחדות".

זאת ועוד, רג'וב אמר כי הוא מתנגד לשימוש בספורט כגשר לשלום וכי הוא אינו רוצה שאף ספורטאי פלסטיני יראה או יהיה באינטראקציה עם אף יהודי או ציוני, אותם הוא כינה 'שטנים'. ביטויים המטיפים לאפליה ושנאה ומעודדים אלימות.

גם תמיכה במחבלים וטרור צויינו בכתב התביעה כשזה לא פעם עודד "מות קדושים ודקירת אנשים".

בכתב התביעה נכתב כי "ההצהרות והפעולות של ההתאחדות הפלסטינית וג'יבריל רג'וב ממחישה כי הם רואים עצמם שחקנים אינטגרליים במאבק הפוליטי בין ישראל והפלסטינים וכי בשבילם, השימוש בספורט הוא רק כלי במאבק זה".

עוד נכתב, כי "העובדה שרג'וב בעצמו מחזיק במקביל במספר תפקידים פוליטיים, ביניהם תפקיד בכיר בפת"ח, מהווה הפרה בוטה של הקוד האתי של פיפ"א, כאשר סעיף 14 בקוד האתי דורש מחבר התאחדות להישאר ניטרלי פוליטית".

עו״ד יפעה סגל מהפורום המשפטי הבינלאומי אמרה כי "המאבק האובססיבי של רג'וב וההתאחדות הפלסטינית להוצאת ישראל מפיפ"א מוכיחה את המניעים הפוליטיים שלהם. הגיעה השעה שפיפ"א תתעסק בבעיות מהותיות שמסכנות חיי אדם, מפלות ומייצרות אווירה של שנאה וגזענות. עבירות שלא רק מפירות את הדין הבינלאומי ומזעזעות כל אדם בעל מצפון ורצון אמיתי לשלום, אלא גם מפירות בצורה ברורה ובוטה ביותר את הקוד האתי של פיפ"א עצמה".

לדברי עו"ד סגל, "התלונה שהגשנו מדברת בעד עצמה ועל פיפ"א להפעיל את מלוא חומרת הסנקציות העומדות לרשותה על מנת לעצור את ההתנהגות המסוכנת הזו ולהעביר מסר ערכי ברור".

מנהל הפועל כפר שלם אשר עזרן החתום על התביעה הוסיף ואמר כי "המאבק של הפלסטינים לא פוגע רק בקבוצות מעבר לקו הירוק אלא גם בנו".

"אווירת השנאה וההסתה משפיעה על כל שחקן ושחקן וכך גם על כל אדם שרואה בספורט כלי משמעותי לחינוך לערכים חיוביים הכוללים דו קיום, סובלנות והתנהגות מכבדת וספורטיבית", אמר עזרן שהוסיף כי הוא עוקב בדאגה אחרי ההתבטאויות של רג'וב וההתאחדות הפלסטינית ולא מוכן לקבל את זה בשיוויון נפש.

לדבריו, "את הכעס כלפי הקהילה הבינלאומית ומוסדות פיפ"א אשר עד היום לא פעלו להביא לזה סוף אני רואה לנכון לתעל בכדי להשיב מאבק משפטי שיחשוף את פרצופו האמיתי של רג׳וב והצביעות האירופית".