חייל צה"ל
חייל צה"לצילום: אייסטוק

בסינמטק בתל אביב יוקרן הערב (שלישי) סרט של השמאל הקיצוני המכפיש את חיילי צה"ל בשטחי יהודה ושומרון.

מדובר בסרט המציין עשר שנים ל"פרויקט המצלמות" של "בצלם" המעניק מצלמות וידאו לתושבים הערבים ביהודה ושומרון במטרה לייצר סיטואציות שיביכו את צה"ל ואת חייליו.

כתבתה של העיתונאית עמירה הס שפורסמה בעיתון "הארץ" נפתחת במשפטים הבאים, המצוטטים גם בדף הפייסבוק הרשמי של בצלם, ומהווים עלייתם מדרגה במלחמתה של העיתונאית וארגון השמאל הקיצוני בחיילי צה"ל - תוך סימון אישי של חיילים המעורבים בתקריות הפרובוקציה של צלמי בצלם:

להורים של הקצין עם נקודת החן מעל שפתו העליונה, שבפברואר השנה שירת ליד התנחלות יצהר: אם אתם רוצים להתמוגג מהילד הגיבור שלכם בזמן פעילות מבצעית, לכו לסינמטק בתל אביב, ביום שלישי השבוע בשבע בערב. בנכם יככב שם: דורך את הנשק נגד אזרחים, החלטי, מתואם עם שני החיילים שאתו, יורה כאדון את הפקודות בערבית שבורה, מדווח למפקדיו, אל תוך הנייד, על כל פעולה: "אני עם שלושה צעירים, אחד מהם עם מצלמה, לא שזה מפריע לי יותר מדי".

הס מביאה את תגובת דובר צה"ל המסבירה כי החיילים עשו את מלאכתם במניעת כניסת פלסטינים חשודים לקרבת הישוב היהודי יצהר.

אולם התגובה מובאת בצורה מגמתית תוך שילוב הערות תוקפניות בגוף הטקסט ובסיכומה חותמת הס את הכתבה במשפט הבא, "מסכנים החיילים. תמיד תוקפים אותם כל מיני חייזרים, ולכן אתם ההורים תגבו ותמשיכו לעודד אותם בקלגסותם".