ישיבת סיעת הרשימה המשותפת
ישיבת סיעת הרשימה המשותפתצילום: חזקי עזרא

דו"ח מבקר המדינה אודות מערכת הבחירות לכנסת העשרים חשף ממצאים חמורים במיוחד בכל הנוגע להתנהלותה הכספית של "הרשימה המשותפת".

בדו"ח עלו שורה של בעיות בניהול ענייניה הכספיים של הרשימה, אולם שני חשדות מרכזיים בלטו במיוחד במסגרת הדו"ח.

החשד הראשון נוגע לרישום הוצאות מופרזות על דלק להסעת בוחרים ביום הבחירות, דבר שהעלה אצל אנשי המבקר את החשד שלא מדובר בהוצאה אמתית.

החשד השני נוגע לחוזי שכירות למטות עבור המפלגה, שבדיקת המבקר העלתה את החשד שחלקם לא היו אמתיים.

המבקר העביר את כל הממצאים המעלים חשד למעשים פליליים, הן אלו שנחשפו בדו"ח והן דברים שלא נחשפו, לעיון היועץ המשפטי לממשלה, אשר מצידו העביר אותם לבדיקת מבקר המדינה. על פי חוק חייב היועץ המשפטי לממשלה להודיע למבקר המדינה ולוועדה לביקורת המדינה בתוך חצי שנה מה עלה בגורל המידע ובאיזו דרך הוא מתכוון לטפל בו.

אולם, בארגון לביא, אשר מנהל מעקב צמוד אחרי הפרשה, מציינים כי ככל הידוע להם, למרות שחלפה חצי שנה היועץ טרם מסר הודעה בנושא כמתחייב על פי החוק.

ערוץ 7 פנה בנושא ללשכת היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לברר האם היועץ מסר הודעה ומה נאמר בה. ממשרד המשפטים נמסר בתגובה "מטבע הדברים, איננו נוהגים להתייחס לנקיטת צעדים פליליים או לפניות המתקבלות ממשרד מבקר המדינה הנוגעים לחשדות לפלילים, ואין בכך כדי לאשר או להכחיש נקיטת הצעדים או קבלת המידע". בוועדה לביקורת המדינה בחרו גם כן שלא להתייחס לנושא.

חשדות חמורים נגד "הרשימה המשותפת"