לא נדחה חגים בגלל היערכות של המשטרה

ח''כ אורי מקלב (יהדות התורה), יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, מתייחס בערוץ 7 לסערה סביב אירועי ל"ג בעומר במירון, על רקע החלטת משרד החינוך לדחות את חופשת הלימודים.

"יש חוסר הבנה בסיסי בכך שחיברו בין חופשת בל"ג בעומר לחגיגת ל"ג בעומר במירון", אומר מקלב. ''הרבנים הראשיים פנו לשר בנט מחשש שהציבור הרחב יחלל את השבת בשל הדלקת המדורה, וביקש מבנט לדחות את החופשה, ואני סבור שכל נושא חופשות בל"ג בעומר צריך להיבחן כי נערים רואים בכך היתר לעבור ממדורה לבילוי רחב מאוד עם תופעות לוואי מזיקות''.

לדבריו איש ממארגני ההדלקות במירון לא מחלל שבת. ''אני גם לא יכול לקבל את הדברים של המשטרה שאומרת שאם ל"ג בעומר יתקיים במוצ"ש יהיו חילולי שבת. הציבור צריך לדעת שרוב הדלקות נדחו לאורך יום ראשון והדלקות המדורות הן לקראת השקיעה".

מקלב ציין כי האוטובוס הראשון שיוצא מירושלים הוא בשעה עשר וחצי בלילה, שעתיים וחצי אחרי צאת השבת. ''אם המשטרה מחללת שבת או לא מחללת שבת - אני לא נכנס להיבט הביטחוני. גם כשל"ג בעומר באמצע שבוע המשטרה תאמר שהיא מחללת שבת בגלל שיש שם 50 אלף איש ששוהים בשבת לפני ל"ג בעומר. אנחנו לא יכולים לדחות חגים בגלל היערכות של המשטרה".

על החלטת אונסק''ו המתכחשת לקשר בין עם ישראל לירושלים אומר מקלב, "לא הופתעתי מהחלטה. אנחנו רואים שמדינות שבעבר הצביעו נגד ישראל היום הן תומכות בישראל ויש שינוי שצריך לברך עליו.

''אנחנו רואים היום שהכותל מתחלל והופכים את המקום הקדוש לזירת קרב ורואים נשים שמתעטפות בספר תורה, אז מה לנו להלין על אומות העולם שהם לא מכבדים את המסורת שלנו, כשאנחנו בעצמנו לא מכבדים ולא מספיק מוחים על תופעות פסולות אלה? אם נתחזק בחלק שלנו נראה שינוי גם בהחלטת של אונסקו".