"הדרישה פשוטה: הבטחתם – תקיימו, הרסתם – תבנו". הפגנת תושבי עמונה
"הדרישה פשוטה: הבטחתם – תקיימו, הרסתם – תבנו". הפגנת תושבי עמונהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בסביבת ראש הממשלה מעריכים כי היישוב החדש למפוני הישוב עמונה יוקם כארבעה חודשים מרגע הגשת התכניות, כך דווח בגלי צה"ל.

דברים אלה נאמרו בישיבת סיעת הליכוד ביום שני האחרון, במהלכה פנתה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, לראש הממשלה ושאלה מדוע לא מוציאים צו אלוף שיאפשר את הקמת ההתנחלות באופן מזורז.

על פי הדיווח, ראש לשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ, אמר בתגובה כי היועץ המשפטי לממשלה ממליץ ללכת ב"דרך המלך", כלומר, במסלול המקובל והארוך להקמת יישוב חדש.

הסיבה לכך, לטענתו, היא התנגדויות שיוגשו כנגד אותה תכנית בזק ויעכבו אותה משמעותית. בדרך הרגילה, העלייה לקרקע תתאפשר בתוך ארבעה חודשים בלבד.

אביחי בוארון, ראש מטה המאבק בעמונה, לא משתכנע ושבע מהבטחות, "ראש הממשלה, שב-96' שלח אותנו להקים יישוב, אומר שזה ייקח רק עוד ארבעה חודשים. היועוץ המשפטי מדבר רק על עוד חצי שנה, לפחות. ולנו נראה שאף אחד לא יודע באמת לאן זה הולך".

בשבוע שעבר, פורסם בעיתון ״הארץ״, כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ מעריך כי אפשר יהיה להקים התנחלות קבע לתושבים, מבלי להוציא את אותו צו אלוף, תוך חצי שנה בלבד.

"להקים את הישוב החדש באופן מזורז"

השבוע נפגשה סגנית השר ציפי חוטובלי עם נשות עמונה. "הגעתי לכאן כדי לפגוש את נשות עמונה שבאמת עוברות תקופה קשה, לא רק להן אלא לכל המשפחות במגורים שלא מתאימים למשפחות", ציינה חוטובלי בשיחה עם העיתונאים, "הדבר הזה צריך להיגמר בהקמת ישוב חדש כמו שהבטיחה הממשלה".

"יש כאן בחירה בידי הממשלה האם להקים ישוב באופן מזורז או בדרך הרגילה שיכולה לקחת שנתיים. אני סבורה שצריך להקים ישוב כמה שיותר מוקדם כדי שהמשפחות ידעו את עתידם ולא יחיו על מזוודות", הבהירה חוטובלי.

חוטובלי הוסיפה כי בכוונתה להעלות את הדברים היום בישיבת סיעת הליכוד עם ראש הממשלה ולומר בצורה ברורה, "אנחנו מחויבים לאנשי עמונה ולעשות הכל כדי שישוב הקבע יבנה כמה שיותר מהר".