קנדה
קנדהצילום: מיטל כהן. פלאש 90

כחלק מחגיגות ה-100 של פדרציית CJA ממונטריאול יגיעו בימים הקרובים לישראל יותר מ-900 משתתפים כחלק ממשלחת "מגה מישן".

100 מהמשתתפים בתכנית מבקרים בפעם הראשונה. המארגנים מציינים כי המשתתפים יחגגו את מחויבותה המתמשכת של הקהילה לישראל ויחוו את הארץ ממקור ראשון. זו המשלחת הגדולה ביותר שהגיעה לישראל מקהילה זו בעשורים האחרונים.

משתתפי התכנית ינחתו בתל אביב בשתי טיסות ומשם הם יצאו למסע היסטורי ברחבי הארץ עם אירועים קבוצתיים אך גם זמן חופשי לטייל ולסייר בעצמם במדינה.

בין התכניות הרבות, המשתתפים יעניקו מחווה לגיבורי ששת הימים בגבעת התחמושת- כחלק מחגיגות ה -50 לאיחוד ירושלים, יצעדו עם דגל ישראל במצעד ענק משער ציון לכותל ויפגשו עם נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין – בשיחה על חשיבות המשלחת וכוח הקשר בין מונטריאול לישראל. חגיגות ה100 של הקהילה יתקיימו בגן הלאומי בבית שאן.

לאחר ביקורם של המשתתפים בירושלים יעברו לעיר באר שבע. לקהילה היהודית של מונטריאול יש קשר מיוחד לעיר באר שבע ולמועצה האזורית בני שמעון. מאז 1988, הקהילה פועלת יחד לפיתוח הנגב, אשר מהווה את עתידה של מדינת ישראל. מאמצים אלה כוללים יוזמות חינוכיות וחברתיות שמטרתן להפוך את הנגב למקום תוסס ומושך עבור משפחות.

הקהילה של מונטריאול השקיעה כאן לאורך השנים ב יותר מ-70 מיליון דולרים. מעבר לתרומות, לקהילה יש קשרי גומלין חזקים עם האזור של באר שבע בארגון משלחות, קשר בין בתי ספר וכו'. במהלך הסיור בבאר שבע, המשלחת תבקר בפרויקטים שהיא תרמה עבורם, ויתנדבו בהם: פרויקט צבע בעתיקה (ציורי קיר של אומנים בעיר העתיקה באר שבע) ופרויקט עושים רחוב (פרויקט של שיפור השכונות שבהם גרים סטודנטים ותושבים וותיקים בעיר העתיקה בבאר שבע).