חיילים. למצולמים אין קשר לידיעה
חיילים. למצולמים אין קשר לידיעהPhoto by Nasser Ishtayeh / Flash90

ועדת החינוך של הכנסת תדון בפרסומים על סדנה של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון שבה הסבירו ארגוני השמאל לסטודנטים כיצד לתעד כוחות ביטחון בהפגנות ומחאות. ב''בן גוריון'' מבהירים שהקורס לא התקיים במסגרת האוניברסיטה ולא קשור אליה.

ארגון "מילואימניקים בחזית" שהקליט שיחה של עובדת האגודה לזכויות האזרח שמתדרכת כיצד להתחמק ממעצר אחרי התגרות בחיילי צה"ל, חשף את הפרשה.

עמית דרי מנכ"ל "מילואמיניקים בחזית" אומר לערוץ 7 שסטודנטים ערניים פנו לארגון, "פנו אלינו כמה סטודנטים שראו מודעות על הקורס וזה העלה בהם שאלות ותמיהות. אנחנו מצידנו שלחנו תחקירן שהתעניין בקורס וכך נחשפנו לזה".

לדבריו ארגוני השמאל מוצאים באוניברסיטאות אוזן קשבת לרעיונותיהם, "ארגוני השמאל כמו האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים יוצרים קשר עם הסטודנטים. כמו בכל העולם איפה שהדברים קורים זה באקדמיה ולצערי נותנים להם גם במה".

דרי קורא לוועדת החינוך לבדוק מה קורה באוניברסיטת בן גוריון בכלל, "אנחנו פנינו לאוניברסיטה והם אמרו לנו שהם לא קשורים לקורס הם כנראה גם מבינים שזה קורס לא ראוי. אני מקווה שוועדת החינוך תדון גם בקונטקסט היותר רחב שנוגע להתבטאויות של כל מיני פרופסורים שם כנגד לוחמי צה"ל והשוואת מדינת ישראל למדינות אפרטהייד".

באוניברסיטת בן גוריון מסרו בתגובה לדברים כי האוניברסיטה אינה קשורה לסדנה והאירוע התקיים מחוץ לקמפוס. לעיון במכתבה של נשיאת האוניברסיטה ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת - לחצו כאן.