מדאיג את השמאל. הריקודגלים
מדאיג את השמאל. הריקודגליםצילום: גילי יערי. פלאש 90

תנועת השמאל הירושלמית 'עיר עמים' קוראת לתומכיה להצטרף לבקשתה ממפקד מחוז ירושלים במשטרה ומראש עיריית הבירה, ניר ברקת, שלא לאפשר את מעבר הריקודגלים המסורתי ברובע המוסלמי.

בתנועה מציגים סרטון בו נראים מספר צעירים נושאי דגלים העוברים בין החנויות הסגורות של הרובע המוסלמי וקוראים 'מוחמד מת'.

לדבריהם "מצעד הדגלים ביום ירושלים הפך בשנים האחרונות למופע של אלימות וגזענות. במהלך המצעד, שעובר ברובע המוסלמי בדרכו לכותל, נפגעת שגרת חייהם של התושבים והסוחרים הפלסטינים בעיר העתיקה וסביבותיה באופן חמור. השנה יצעד המצעד בסימן 50 שנה לסיפוח ירושלים המזרחית, וצפויים להגיע אליו רבבות צועדים. מספר רב יותר של צועדים מבשנים קודמות, ובסמיכות לרמדאן – תקופה בה מתכונן הרחוב המוסלמי לקבלת החג".

בקריאתם לציבור תומכיהם לחבור לקריאתם זו מציינים אנשי התנועה כי "מי שמעוניין לחגוג את ירושלים, חייב לנהוג בה ובתושביה בכבוד הראוי ולהתנגד למצעד מתריס נגד תושביה המוסלמים ברובע המוסלמי, מצעד שמגביל את חופש התנועה שלהם, רומס את כבודם ומציג את האיחוד לכאורה, שאותו חוגגים הצועדים, באור של דורסנות ותוקפנות".

בתנועת 'לך ירושלים' מגיבים לקריאת השמאל. יו"ר התנועה, מאור צמח, אומר: "בימים אלו עם ישראל חוגג את אחדותה וריבונותה של ישראל בירושלים. לצערי שוב ארגון 'עיר עמים' בצורה טרחנית מנסה לפגוע ולצאת באמירות חסרות בסיס כנגד שמחת אחדותה של ירושלים. אני קורא לכלל עם ישראל להשתתף בריקוד דגלים, ואף לפעילי 'עיר עמים' לצעוד בדגל מורם באחדות של שמחת ירושלים ביום ירושלים".