דניאל זמיר
דניאל זמירצילום: מרים צחי

דניאל זמיר, שלומי שבן, שלמה גרוניך ואלידע בר שאול יהיו שם, וגם תיאטרון, אמנות חול ולימוד. אורחי הפסטיבל יוכלו ליהנות ממגוון האומנויות בכרטיס אחד. כ"ב‑כ"ד באייר. לפרטים: www.cityofdavid.org.il.

*****

לא כולם מתים על ל"ג בעומר - ריח העשן, הגיצים המתעופפים והניסיון להפוך את כל זה להילולה לכבוד רשב"י. ב'גולה' בפתח תקווה לקחו את רוחו של הערב, רק בלי הריח. במוצאי השבת הקרובה, ל"ג בעומר האותנטי, יגיעו יהודה כ"ץ ולהקתו לקיים הילולה כהלכתה. בתוכנית: שירים מקוריים וניגוני רשב"י גם יחד.

*****

תשכ"ז, 1967, הייתה השנה שבה שחררה ישראל חבלי מולדת רבים בסערה, אך קדמו לכך מיתון וחרדה גדולה. אחרי המלחמה היו החזרות שבויים והחלת הריבונות על ירושלים. רגעים רבים מן השנה הזאת נלכדו במצלמתו של מיכה בר עם, 100 מהם יוצגו החל מיום שלישי הקרוב במוזיאון ישראל. 'מיכה בר-עם: 1967'. אוצר: נעם גל.

*****

זוג הורים ושני ילדים רכים מחליטים להימלט מאיראן אחרי המהפכה האסלאמית. האישה, פרי, מותירה מאחור את המקום שאהבה והפנה לה עורף. במסע הארוך שהיא צפויה לעבור יתחדדו לה המושגים של אימהות ואחריות, והיא תסבול קשיים רבים בשתיקה. בתוך הסיפור רצוף הדרמות נשזר סיפורם של יהודי איראן. 'שתיקה פרסית', שרה אהרוני, ידיעות ספרים.

[email protected]