נתניהו
נתניהוYair Sagi/Flash 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (חמישי) להחלטת קונגרס פיפ"א שלא לקיים הצבעה על ההצעה הפלסטינית נגד הקבוצות מיהודה ושומרון.

"ניצחנו היום עוד ניצחון בקרב על מעמדה הבינלאומי של ישראל - סיכלנו ניסיון לפגוע במעמדה של ישראל בפיפ"א", אמר נתניהו, "זה הישג חשוב. אנחנו נמשיך להגן על מדינת ישראל ונמשיך לבצר את מעמדנו הבינלאומי".

כאמור, קונגרס פיפ"א שמתכנס במנאמה החליט מוקדם יותר היום לאמץ את הצעת נשיא הארגון ג'יאני אינפנטינו - ולא לקיים הצבעה על ההצעה הפלסטינית נגד הקבוצות מיהודה ושומרון. ההחלטה התקבלה ברוב גדול ובעדה הצביעו 73% מהמדינות החברות בארגון.

נציין כי הלחצים הפלסטיניים על פיפ"א נמשכים משנת 2015 בהובלת נשיא ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב. הפלסטינים המתנגדים לפעילותן של שש קבוצות מההתיישבות היהודית ביו"ש בליגות הישראליות, מסתמכים על סעיף בחוקת פיפ"א.

הסעיף קובע כי אסור למדינה להקים קבוצות כדורגל בשטח ישות מדינית אחרת שחברה בפיפ"א ולשתפן בליגה שלה ללא הסכמת היישות המדינית.

בישראל יש שש קבוצות שעונות לקטגוריה הזו ומשחקות במעלה אדומים, אריאל, קרית ארבע, גבעת זאב, בקעת הירדן ואורנית. כל שש הקבוצות משחקות בליגות הנמוכות.