שר החוץ האיראני זריף
שר החוץ האיראני זריףצילום: רויטרס

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, אישר קיומה של שיחת טלפון בינו לבין שרת החוץ הקנדית כריסטיה פרילנד, וסיפר כי משלחת דיפלומטית נמצאת בימים אלה בטהראן על מנת לדון בהשתתפות אזרחים קנדים בעלי אזרחות איראנית בבחירות לנשיאות באיראן.

זריף ציין כי עדיין לא ננקטו הצעדים הנדרשים שיאפשרו לקנדים בעלי אזרחות איראנית להצביע בבחירות. בהתבסס על השיחה עם שרת החוץ פרילנד אמר זריף, כי החוק הקנדי מאפשר להצביע רק בנציגויות הדיפלומטיות.

לאור העובדה שאין נציגות איראנית בקנדה, הוא יעץ לקנדים בעלי אזרחות איראנית להצביע בקלפיות בערים אמריקניות הסמוכות לגבול קנדה.

קנדה ניתקה ב-2012 את היחסים הדיפלומטיים של איראן והגדירה אותה מדינה המעניקה חסות לטרור. ההחלטה על ניתוק היחסים התבססה על הסיוע האיראני למשטרו של אסד בסוריה, אי הציות להחלטות האו"ם בנוגע לפרויקט הגרעין והאיומים שהשמיעה איראן כלפי ישראל.

ממשלת קנדה בראשותו של ג'סטין טרודו הסירה את עיקר הסנקציות נגד איראן וביוני 2016 אישר שר החוץ דאז סטפן דיון, כי שתי המדינות החלו לקיים שיחות בדרג רשמי.

"הקונגרס האיראני-קנדי" מברך על ביקור המשלחת הקנדית בטהראן וקורא לחדש את היחסים הדיפלומטיים והיחסים הכלכליים בין שתי המדינות.