אוהדי הפועל תל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה
אוהדי הפועל תל אביב. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90

רעידת אדמה בכדורגל הישראלי או אולי עשיית צדק. בין כך ובין כך, 28 שנים אחרי שירדה אל ליגת המשנה, הפועל תל אביב עושה זאת שוב כשבתום המחזור האחרון של ליגת העל בכדורגל לעונת 2016/17, יורדת היא שוב אל הליגה השניה - הליגה הלאומית.

האדומים מת"א סיימו בתיקו 1:1 עם הפועל רעננה וירדו אל הליגה השניה אחרי 27 שנים בליגת העל במהלכן זכו אלה בתארים רבים והגדולים שבהם - זכיה בגביע המדינה ובאליפות בעונות 2000 ו-2010.

התל אביבים שירדו ליגה מהמקום האחרון יחד עם הפועל כפר סבא, כבר כמעט חגגו הישארות בליגה הבכירה כשבמשך 6 דקות הובילו על פני רעננה ובשילוב תוצאות יתר משחקי התחתית ניצבו במקום ה-12.

שער שיוויון של שניר שוקר קבע שיוויון 1:1 ובמקביל האשקלונים הפכו את התוצאה אצליהם עם שער של ירדן אבוחצירה הצעיר שנולד בזמן ירידת הליגה הראשונה של האדומים, ובדקה ה-67 קבע - אשקלון תשחק בעונה הבאה בליגת העל, הפועל ת"א וכפר סבא יורדות ליגה.

מה לא עבר על הפועל תל אביב העונה? זה התחיל עם ציפיות גבוהות כשאת הקבוצה אימן אלי גוטמן המוערך, הנחתת שחקני רכש רבים ובעלים שהוא אוהד עם תזרים מזומנים בלי גבול. בהפועל חלמו על אליפות.

עד מהרה גוטמן ברח, הבעלים התגלה כמי שהכסף אצלו ללא כיסוי והמועדון שקע בחובות עתק שגרמו כמעט להפסקת הפעילות שלו באמצע העונה. היה גם התבוסה הגדולה ביותר בדרבי התל אביבי עם 0:5 לרשת האדומים, והליכי פירוק שהפחיתו ממאזנה של הקבוצה תשע נקודות יקרות מפז שאיתם לא הייתה יורדת אל הליגה השניה הערב.

אך גם כששוב יכלו לחזור ולהתעסק בכדורגל, לנסות ולשרוד, בהפועל ת"א היו עסוקים באלימות עם שוטרים ואוהדים, ובניסיונות להטיל רפש ביריבותיהן לתחתית הטבלה.

אחרי 27 שנים רצופות בליגה הבכירה, כולל דאבלים ב-2000 ו-2010, האדומים מת"א יורדים אל הליגה השניה בפעם השניה בתולדות המועדון, אחרי ההתנהלות הכלכלית הכושלת שהובילה לפירוק והפחתת תשע נקודות ממאזנם.

13 מפגשים נערכו בין הפועל תל אביב ורעננה - מעולם לא הצליחו המארחים מרעננה לנצח. הערב, רעננה אמנם שוב לא ניצחה, אבל ההפסד הוא ללא ספק של האדומים מת"א שיורדים אל ליגת המשנה בסיום עונה מאכזבת במיוחד.