סוף עידן. הכותרת ב'סאן' הבריטי
סוף עידן. הכותרת ב'סאן' הבריטיצילום מסך

עם סיום שידור אירווויזיון 2017 תמו אמש (מוצאי שבת) סופית שידורי הערוץ הראשון של רשות השידור, ובכך למעשה סיימה הרשות סופית את שידוריה.

שדרן הרשות, עופר נחשון, אשר שימש כקריין הניקוד מטעם ישראל, נפרד בדברים נרגשים מצופי האירווויזיון, אולם דבריו גרמו בלבול רב בתקשורת העולמית.

"במשך 44 שנים ישראל משתתפת בפלטפורמה הזאת (באירוויזיון)", אמר נחשון הנרגש לשני מנחי האירוויזיון כשהשידור עבר אליו. "זכינו שלוש פעמים עם 'הללויה', 'אבניבי' ו'דיווה'. אבל הערב זה הערב האחרון שלנו, בקרוב רשות השידור תסיים את שידוריה".

"בשם כולנו כאן ברשות השידור אני מבקש לומר: תודה לך אירופה על כל רגעי הקסם והזמנים הנפלאים, עובדי רשות השידור מודים לאירוויזיון ונפרדים. אני מקווה שניפגש שוב בשנה הבאה", סיכם.

בעוד נחשון התכוון להיפרד מהרשות הנסגרת, פורשו דבריו בתקשורת העולמית כהכרזה על פרישתה של ישראל מתחרות המוזיקה הפופולרית לאחר 44 שנה של השתתפות.

כך למשל הכריזה הכותרת של הצהובון הבריטי "סאן", "סוף עידן: ישראל פורשת מהאירווזיון לאחר 44 שנה". כתבות דומות עלו גם ב"מירור" וכלי תקשורת אחרים ביבשת ועדיין לא תוקנו. הודעת הבהרה רשמית של ישראל עדיין לא פורסמה.