מה שחסר לנו זו משילות. אוחנה
מה שחסר לנו זו משילות. אוחנהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) תוקף הבוקר (ראשון) את נציב שירות המדינה, משה דיין, המתנגד להצעת החוק שהגיש אוחנה להפיכת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למשרות אמון.

דיין פנה לשרים בוועדת השרים לענייני חקיקה וביקש מהם להתנגד להצעה. "השינוי המוצע יגרום נזק קשה למעמדם של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה", כתב הנציב.

בתגובה לדברים אומר אוחנה, "זה בדיוק הרעיון. המצב הנוכחי בו יועמ"שים במשרדים קנו מעמד-על במסגרתו הם הפוסקים האחרונים, הם – שלא נבחרו לא על ידי הציבור ולא על ידי נבחר הציבור, הוא אכן מצב המצריך תיקון".

לדבריו, "זו לא דמוקרטיה. זה לא שלטון החוק. זה הוא 'שלטון המשפטנים'. החוק – גם דיין יודע – איננו מדע מדויק. ניתן למצוא כמעט לכל יוזמה או הצעה שני משפטנים רהוטים ואינטיליגנטים שיטענו בלהט את העמדות המנוגדות".

ח"כ אוחנה מוסיף, "שומרי סף יש לנו מספיק. לכל משרד ממשלתי יש חשב (בכל הנוגע להעברות כספים) ומבקר, יש את מבקר המדינה, יש הוועדה לביקורת המדינה, יש את ועדות הכנסת המפקחות על עבודתם של כל משרדי הממשלה, יש במקרים החמורים את התקשורת, את המשטרה, את הפרקליטות ואת בתי המשפט".

"מה שחסר לנו הוא לא "שומרי סף", מה שחסר לנו הוא יכולת ביצוע. משילות. דמוקרטיה (אבל אמיתית – לא כזו בה מושל מי שמעולם לא נבחר על ידי העם). זה מה שחסר, ולכך אמשיך לפעול", מבהיר אוחנה.