ח"כ דוד ביטן
ח"כ דוד ביטןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ניצל בסוף השבוע את הזמן על דוכן הנאומים במליאה כדי להתייחס להשתלחות בו מצד עיתונאי השמאל אמנון אברמוביץ'.

ביטן סיפר כי העיתון ידיעות אחרונות פרסם "מאמר מטומטם", כלשונו של אברמוביץ' ש"מדבר על המשקל שלי" וכשהוא ביקש להגיב, כך טען, השיבו לו "אתה יכול לפרסם את זה במכתבים למערכת".

הוא אמר בזעם: "נתתם לאברמוביץ' בעמוד הראשי לתקוף אותי על רקע אישי ועל צורתי, למרות שפעם הייתי מאד יפה, אבל השתנה המצב. אמרו לי 'לא יכולים לתת לך להגיב'".

ביטן הקריא את מאמר התגובה שלו שכאמור לא פורסם העיתון, "כשעיתונאים הופכים למתוסכלים הם פשוט זונחים את כישרון הכתיבה ואת הטיעון הלוגי ומתחילים להשמיץ, לגדף ולהעליב ברמה האישית".

"הלשון הנקייה והמושחזת המאפיינים את כתיבתם או דיווחם בכלי התקשורת הממוסדים הופכת לשצף של הערות מעליבות ופוגעניות בחשבון הטוויטר האישי שלהם, חלק מהם גולש למאמרים שהם כותבים או לדעה שהם מביעים בתקשורת האלקטרונית".

"...זו אותה הלוגיקה שגורמת לעיתונאי אמנון אברמוביץ', אדם משכיל וראוי לכל הדעות, לכנות אותי בשמות גנאי ולצחוק על עודף משקלי. או למר יועז הנדל, בעל השאיפות הפוליטיות, לומר שכל עשייתי באה לידי ביטוי רק כדי לשרתני בפריימריז ואף לכנות אותי בכינויי מעליבים".

"השלטון לא רוצה לכפות את דעתו על התקשורת" וזו "זכותה של ממשלה המממנת שידור ציבורי להחליט על המבנה הניהולי והרגולטורי של התאגיד הציבורי...מעולם לא התערבתי ולא בקשתי משום עיתונאי תנאים מוקדמים לריאיון או להכתיב שאלות, לא מעיתונאי של רשות השידור ולא מהגופים המשדרים הפרטיים".