לא עומדים ביעדים. שר שלום ג'רבי
לא עומדים ביעדים. שר שלום ג'רביצילום: אלירן אהרון

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי, שיגר לאחרונה מכתב למזכיר הממשלה בו הוא מבהיר כי הוא רחוק מלעמוד ביעדי הגיוס החרדיים שנקבעו בחוק.

מדובר בעדכון שמחויב מנכ"ל המינהלת לבצע מידי חצי שנה לממונים עליו. הספירה מתקיימת מתחילת יולי עד סוף יוני. בעוד היעד עומד על 2000 חרדים, בפועל, נכון לשבועות האחרונים עמד מספר המצטרפים לשירות האזרחי על 457 משרתים חרדים בלבד כשנותרו רק חודש וחצי עד לסיום התקופה.

במכתבו הסביר ג'רבי מדוע כשל. "ראשית, אין באפשרותנו לצאת בקמפיין רחב וגלוי בגלל החשש מהתנגדות הקיצונים, מה שגורם לחוסר מודעות בתוך החברה החרדית, הן לקיומה של אופציית השירות הלאומי־אזרחי והן ליתרונותיו והטבותיו בסוף השירות. כמו כן, חלק מההנהגה החרדית אינה מתלהבת מרעיון השירות האזרחי ולכל היותר מביעה הסכמה שבשתיקה", כתב ג'רבי במכתבו שפורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

"יש תדמית בעייתית של המשרתים החרדים בשירות הלאומי בעיני חלק משמעותי מהחברה החרדית", מציין ג'רבי, "קיצונים (מעטים) בחברה החרדית תוקפים את השירות ואת המשרתים ומאיימים עליהם כי יתקשו למצוא שידוך, ינודו מהקהילות וילדיהם יוצאו ממערכת החינוך החרדית". ג'רבי הוסיף והבהיר כי גם התגמול המוענק אינו 'מפתה' דיו למתגייסים החרדים.

בדבריו סיפר כי מתחת לביתו של המפעיל החרדי באשדוד מתקיימות הפגנות של קיצונים חרדים. "לפני ימים ספורים התקיימו הפגנות מתחת לביתו של אחד מרכזי השירות האזרחי באשדוד, לצד שלטים עם שמו ושם משפחתו שנתלו באזור. הוא שוקל לעזוב את עבודתו בשירות האזרחי בעקבות זאת".