דובר משרד החוץ עמנואל נחשון
דובר משרד החוץ עמנואל נחשוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשרד החוץ יוצאים להגנת מינויו של ג'רמי יששכרוף, השגריר החדש בגרמניה, לאחר שנמתחה ביקורת על המינוי בשל העובדה שיששכרוף הוא אביו של דובר ארגון 'שוברים שתיקה'.

העיתון 'מעריב' פרסם היום (ראשון) בעקבות אישור מינויו של יששכרוף לתפקיד שגריר ישראל גרמניה הן על ידי הממשלה והן על ידי ועדת השרים העוסקת במינויים בשירות המדינה - וציין את הקשר של בנו לארגון, שבגלל מפגש מתוכנן עמו, בוטלה פגישת ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ הגרמני, לפני שבועות אחדים.

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון הגיב לדברים. "לצערי הרב, כלי תקשורת ישראלי בחר בשיטת רדיפה והכפשה בזויה של אדם אשר תרומתו למדינת ישראל ולביטחונה היא אדירה, דיפלומט מחונן, איש ישר והגון ומבכירי המשרד שלי. זה פשוט מביש ולא ראוי". יצויין כי יששכרוף שימש בתפקידים דיפלומטיים רבים, ועד לאחרונה כיהן כמשנה למנכ"ל משרד החוץ.

כזכור, בעת ביקורו של שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, הוא התעקש לקיים מפגש עם ארגון 'שוברים שתיקה' שדוברו הוא דין יששכרוף, בנו של השגריר המיועד. משרד החוץ הזהיר בשם ראש הממשלה את גבריאל כי תבוטל פגישה שנקבעה עימו מראש, אם לא יבטל את פגישתו עם 'שוברים שתיקה'.

שר החוץ הגרמני סירב להיענות לבקשת ראש הממשלה והפגישה בוטלה. גבריאל גם סירב לקבל שיחת הבהרה מראש הממשלה נתניהו - ועורר זעם רב במערכת המדינית.

ג'רמי יששכרוף, השגריר המיועד, יצא לגרמניה בזמן של התערערות במערכת היחסים הטובה בין המדינות, לאחר שהגרמנים ניסו בעת האחרונה להתערב ולהשפיע על ישראל בעניינים הקשורים לנושא הפלסטיני, בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה.