ברגותי אוכל בכלא
ברגותי אוכל בכלאצילום: שב"ס

רב המחבלים מרואן ברגותי שמנהיג את שביתת הרעב של המחבלים הכלואים, קורא מהכלא להסלמת המאבק ומאיים במרי אזרחי אם לא ייענו דרישות המחבלים לשיפור תנאי המאסר שלהם.

הרשת הלבנונית אל אלמיאדין פרסמה איגרת שבה כתב ברגותי "אני קורא להתלכדות עם ציון יום הנכבה עד למרי לאומי ואזרחי כולל".

עוד כתב הרוצח באיגרת "אני מבטיח לעם הפלסטיני להמשיך את המאבק על החירות והכבוד של הפלסטינים עד שיושגו מטרותיו... ניסיונות הסחיטה רק מוסיפים לנו אמונה בניצחון".

השקר של ברגותי

ביום שישי דיווח העיתון "אל חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי הרשות הפלסטינית וישראל מנהלות ביניהן משא ומתן אינטנסיבי על מנת לסיים את שביתת הרעב של המחבלים הכלואים.

השר הפלסטיני עיסא קראקע הממונה על האסירים ברשות הפלסטינית, הודה בקיומו של המשא ומתן. על פי הדיווח, יש כוונה של הצדדים לגבש הסכם לפני יום הנכבה, מחשש להתפרעויות בקרוב האוכלוסייה הפלסטינית ביו"ש.

"אנחנו לא יודעים אם שב"ס יהיה רציני בשיחות, אבל נראה שהלחץ הבינלאומי, עוצמת השביתה והיקפה, וכן מצבם הבריאותי של האסירים והעברת חלק מהם לבתי חולים, השתלם", אמר קראקע לסוכנות הידיעות הפלסטינית ''מען''.

נציגי ארגון הצלב האדום ביקרו ביום חמישי את המחבל ברגותי, בכיר הפתח' שמנהיג את שביתת הרעב ונתפס בימים האחרונים כשהוא אוכל מזון בתאו.

שביתת הרעב של המחבלים הכלואים במחאה על תנאי כליאתם החלה לפני כחודש. כ-800 אסירים פלסטיניים שובתים רעב ודורשים לשפר את התנאים שהם מקבלים בבתי הכלא.