ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: דוד סאלם זוג הפקות

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי השתתפה הערב (ראשון) באירוע של ארגון "שורת הדין" וקראה לממשל טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

לדברי חוטובלי, העברת השגרירות האמריקאית לירושלים היא מהלך טבעי וישראל מצפה להכרה בריבונות ישראל בירושלים המאוחדת. ''ההכרה בירושלים חיונית קודם כל בשם הצדק היהודי. ירושלים הייתה בירת העם היהודי מאז ומעולם, ורק תחת ריבונות ישראלית מתקיים חופש פולחן לכל הדתות".

סגנית השר התייחסה באירוע לעובדה שישראל הצליחה עד היום לחתום על הסכם שלום עם מצרים וירדן אבל לא עם הפלסטינים, "הקיום הפלסטיני מושתת על שלילת הקיום הישראלי. במאבק על שלילת הקיום, הפלסטינים משתמשים בטרור משפטי שאינו מבוסס על עובדות על פי המשפט הבינלאומי.

"לכן סופו של פתרון שתי המדינות להיכשל ומול ממשל טראמפ עלינו לדבר על פתרונות חלופיים למשל פתרון של פדרציה עם ירדן".

חוטובלי הוסיפה כי "המושג 'כיבוש' הוא מיתוס והאמת המשפטית היא שעל פי המשפט הבינלאומי והחלטת ארגון האומות המאוחדות בסן רמו כל מערב הירדן הוא שטח שצריך להיות בריבונות היהודית".

בנוגע להתנחלויות ציינה חוטובלי שאי אפשר לשלול את זכותו של עם ישראל לבנות בארצו והביעה תקווה שמול הממשל החדש ישראל תחזור לבנות ביו"ש. "בניית בתים וגני ילדים מעולם לא היוו מכשול לשלום. זהו תירוץ בלבד".