הורשע. הרב אליהו בקשי דורון
הורשע. הרב אליהו בקשי דורוןצילום: Yaacov Cohen/Flash90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, הרשיע היום (שני) את הרב הראשי לישראל, הרב אליהו בקשי-דורון, במסגרת "פרשת תארי הרבנים".

הרב בקשי דורון הורשע בכך שהנחה את מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית להנפיק מאות תעודות "השכלה תורנית גבוהה" לאנשי כוחות הביטחון, בשעה שידע כי מקבלי התעודות אינם עומדים בתנאים שנקבעו לכך.

הרב בקשי דורון אף ידע, על פי קביעתו של השופט סגל, כי אנשי כוחות הביטחון שיקבלו את התעודה יוכלו לקבל באמצעותה הטבות שכר להן הם אינם זכאים.

"הוכח לפניי כי הנאשם (הרב בקשי דורון - ש"פ) ידע שנוסח של התעודות שהנפיק הרב אוחנה לתלמידי כוחות הביטחון הוא כוזב, וכי האמור בתעודה אינו משקף את המציאות בפועל", כתב השופט סגל.

השופט הוסיף, "הוכח כי הנאשם ידע שתעודות ההשת"ג (השכלה תורנית גבוהה - ש"פ) היו בעלות משמעות כלכלית עבור מבקשיהן והובילו לשיפור שכרו של מי שהציג: למחלקות השכר והתשלומים של גופי כוחות הביטחון".

נציין כי בשלב הראשון של חקירת הפרשה נחקר הרב בקשי דורון אך בעקבות החקירה הוחלט שלא להעמידו לדין. אולם, במסגרת עדותו במשפטם של נאשמי הפרשה האחרים שינה הרב לטענת הפרקליטות את גרסתו ואמר דברים שהפלילו אותו. לאחר מכן הוחלט לפתוח את חקירתו של הרב פעם נוספת, ובסיומה הוחלט להעמידו לדין.

בסיום הכרעת הדין, לאחר שדחה טענות לאכיפה בררנית, הרשיע השופט סגל את הרב בקשי דורון בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת ומרמה והפרת אמונים.

גזר דינו של של הרב ינתן במועד אחר.