צלב קרס
צלב קרסצילום: פלאש 90

משטרת הונגריה הודיעה כי הורסאט מאהלר, אחד ממכחישי השואה הגרמניים המפורסמים ביותר, נתפס בעיר שופרון בצפון-מערב המדינה, לאחר שנמלט לפני מספר שבועות מעונש מאסר בגרמניה.

מאהלר נידון בשנת 2009 לעשר שנות מאסר בעוון הכחשת השואה והסתה לאנטישמיות, לאחר שבית המשפט הגרמני מצא אותו אשם בפעילות ניאו נאצית והכחשת השואה, אלא שלפני כשנתיים קיבל אישור מבית המשפט לסיים את עונש המאסר מוקדם יותר עקב מחלה קשה.

מאוחר יותר הורה בית המשפט למאהלר להתייצב שוב בבית הכלא בסוף שנת 2016, אולם מאהלר ניצל את היותו חופשי על מנת לחצות את הגבול ולהימלט מגרמניה.

לאחר שהתביעה הכללית במינכן הוציאה נגדו צו מעצר אירופי, הודיעו הרשויות בהונגריה כי הוא נלכד בימים האחרונים בשופרון ויוסגר חזרה לגרמניה. גם קן היידנרייך, דובר התביעה במינכן שהוציאה את צו המעצר נגד מאהלר, אישר כי הוא נלכד בהונגריה.

מאהלר, 81, הוא אחד ממייסדי ארגון "סיעת הצבא האדום" הידועה גם בשם "כנופיית באדר-מיינהוף" שביצעה פיגועים רבים בגרמניה.

לאורך השנים הוא הורשע מספר פעמים בפעילות ניאו נאצית והסתה לאנטישמיות, ובשנת 2003 מצא אותו בית המשפט אשם לאחר שמאהלר טען כי "פיגועי 11 בספטמבר בארה"ב היו מוצדקים".

השופטים גזרו עליו קנס של מאות יורו. מאהלר טען כי הוא נרדף על ידי השלטונות הגרמניים עקב הכחשת השואה העקבית שלו, וביקש מראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן להעניק לו מקלט מדיני.

לאחרונה פירסם מאהלר ספר שנוי במחלוקת שתוייג על ידי רבים כאנטישמי, אולם במאמר בראיון לעיתון גרמני טען מאהלר כי "הספר הוא הצהרה אידאולוגית-דתית, ואין לו שום קשר להכחשת השואה".

בית המשפט בבודפשט ידון מחר (שלישי) בתנאי ההסגרה של מאהלר לגרמניה.